Subscriu-te

Exquisitat i brillantor llaütista

PALAU BACH. Thomas Dunford, llaüt. Obres de J. S. Bach. PETIT PALAU. 6 DE JUNY DE 2019.

No és fàcil aconseguir el que va aconseguir el jove llaütista francès Thomas Dunford en el seu recital al Petit Palau. Ens referim a congriar en condicions poc favorables –públic escàs, marc ampli, instrument solista atípic…– un clima de calidesa de comunió densa, intensa i devota. I això, encara que el programa es centrés en dues de les tan celebrades Suites per a violoncel de Johann Sebastian Bach, té realment un mèrit extraordinari.

El llaüt no és –obvi– un instrument amb capacitat de subministrar espectacle, entenent l’expressió en el seu sentit més convencional i prosaic; tot el contrari, i no cal convèncer; ni tampoc acostuma a presentar-se, en la mateixa línia conceptual, en funcions de protagonisme individualitzat; la seva imatge va sobretot associada a un paper complementari.

El temperament d’artista autèntic, potser més que el de virtuós –concepte emparentat amb el domini tècnic–, va imposar-se en un crescendo comunicatiu que va seduir l’audiència. I aquesta condició d’artista li va permetre agermanar idealment, per una part l’exquisitat, l’àmbit del subtil i refinat, i alhora el de la brillantor; una brillantor obligadament austera pròpia tant de les aptituds de l’instrument com del programa.

L’eixutesa sonora del llaüt i les peculiaritats de les estructures harmòniques de les partitures, espesses en matisos delicats i en riscos expressius també, no van ser obstacle, tot el contrari, al·licients, per edificar un esdeveniment musical que dintre del seu petit format va aconseguir una plenitud molt gratificant i sadolladora en l’àmbit d’allò íntim i espiritual.

Imatge destacada: concert de Thomas Dunford al Petit Palau l’any 2017. © Antoni Bofill

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

A finals de març arribarà una nova edició del Concurs Internacional de Música de Les Corts. Més informació, al nostre web! http://www.revistamusical.cat/convocada-la-18a-edicio-del-concurs-internacional-de-musica-de-les-corts/

.@ignasicambra va tornar al @palaumusicacat. "Un pianista veritablement excepcional, de qui ja hem lloat tant la sensibilitat com una qualitat tècnica acompanyada de musicalitat", diu Lluís Trullén a la crítica. Llegeix-la al web! (Foto: Toni Bofill) http://www.revistamusical.cat/critica/ignasi-cambra-retorna-al-palau-amb-un-brillant-recital-dedicat-al-piano-romantic/

🎼 El #PremisCiutatBCN de #música és per al @BACHCELONA!

🎶 S'emporta el guardó per la rellevància de la programació i dels intèrprets, la diversitat de públics, espais i formats, i la capacitat de teixir complicitats amb diferents agents socials i culturals de #Barcelona.

📝Avui neix la "Càtedra Pau Casals de la UOC. Música i defensa de la pau i dels drets humans", impulsada per la @UOCuniversitat i la @PauCasals_Fund
Promourà la recerca, el coneixement, la difusió i el debat sobre la figura de Pau Casals

Més informació a https://www.paucasals.org/noticies/neix-la-catedra-pau-casals-de-la-uoc/

Segueix-nos a Twitter