Subscriu-te

Joan Bagés juga amb Mozart per buscar noves sonoritats

MOZART RELOAD. Anna Tobella, mezzosoprano. Roger Padullés, tenor. Joan Bagés, piano i composició. Kammart Ensemble. Morphosis Ensemble. Roberto Olivan, dansa. Àlex Sansó, director. TEATRE AUDITORI FELIP PEDRELL (TORTOSA). 13 DE NOVEMBRE DE 2021.

El Concert per a piano núm. 27, en Si bemoll major és una de les darreres composicions de Wolfgang Amadeus Mozart. Una obra íntima, recollida, que defuig l’espectacularitat; de vegades misteriosa, d’altres lluminosa i tràgica. Sobre la base d’aquesta partitura, el pianista, compositor i artista sonor de Flix Joan Bagés ha revisionat el gran mestre austríac des de la contemporaneïtat en una proposta interpretada pels ensembles Kammart i Morphosis.

La música de Mozart és d’una senzillesa gairebé infantil, mètrica, que neix de la necessitat de controlar l’incontrolable. Ell hi posa ordre. Però sota aquesta aparent superficialitat de claredat, equilibri i transparència hi ha moments en els quals s’escapa de la racionalitat i esdevé juganer. I aquest duel entre el control i el descontrol és el que m’atreu de la seva música”, explica Bagés. I precisament, el compositor de Flix aprofita la transgressió d’aquests ritmes senzills i constants per buscar el xoc entre tradició i modernitat, amb una orquestració que juga amb la juxtaposició de textures, amb una mà al piano i l’altra a la taula de so des d’on activa tota mena modulacions computacionals.

I per refermar la seva visió transversal i interdisciplinària del fet musical, Bagés juga amb la il·luminació espasmòdica de l’escenari quan li interessa ressaltar les sonoritats. A més, el lirisme flotant del primer moviment del Concert, les revelacions silencioses del segon i el miniaturisme humorístic del final també prenen vida a través de les coreografies del ballarí Roberto Olivan, que durant tot l’espectacle entra a l’escenari i en surt i contraposa, visualment, la dualitat de la raó i el caos que inspira la música de Mozart.

Imatge destacada: (c) LUPINI & RATINI Prod. Siderals.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Del 12 al 27 de juliol, tindrà lloc una nova edició de @BACHCELONA , un festival que s'estén en el calendari. Més informació, al nostre web! 📸Samuel Pereira http://www.revistamusical.cat/masaaki-suzuki-sera-el-cap-de-cartell-de-lonzena-edicio-del-festival-bachcelona/

Coincidint amb el 125è aniversari del naixement de @ConxitaBadia, la seva neta Montserrat Bonet Agustí ens descobreix una partitura que Pau Casals va compondre per a ella. Llegeix l'article al web! http://www.revistamusical.cat/la-canco-de-la-nova-solveig-relacio-entre-pau-casals-ventura-gassol-i-conxita-badia-en-el-125-aniversari-del-naixement-de-la-soprano/

Els dies 5, 6 i 7 de maig, Tortosa es tornarà a omplir de pianos gràcies a una nova edició del Festival Toca'm. Més informació, al nostre web! http://www.revistamusical.cat/tortosa-acollira-el-mes-de-maig-una-nova-edicio-del-festival-tocam/

El @Liceu_cat acull aquests dies l'estrena mundial d''Alexina B.', de @RaquelGTomas. "La influència de la música del segle XIX juga un paper fonamental", diu @miquel_gene a la crítica. Llegeix-la al web! 📸 Toni Bofill http://www.revistamusical.cat/critica/entorns-que-maten-alexina-b/

Segueix-nos a Twitter