Subscriu-te

Joan Bagés juga amb Mozart per buscar noves sonoritats

MOZART RELOAD. Anna Tobella, mezzosoprano. Roger Padullés, tenor. Joan Bagés, piano i composició. Kammart Ensemble. Morphosis Ensemble. Roberto Olivan, dansa. Àlex Sansó, director. TEATRE AUDITORI FELIP PEDRELL (TORTOSA). 13 DE NOVEMBRE DE 2021.

El Concert per a piano núm. 27, en Si bemoll major és una de les darreres composicions de Wolfgang Amadeus Mozart. Una obra íntima, recollida, que defuig l’espectacularitat; de vegades misteriosa, d’altres lluminosa i tràgica. Sobre la base d’aquesta partitura, el pianista, compositor i artista sonor de Flix Joan Bagés ha revisionat el gran mestre austríac des de la contemporaneïtat en una proposta interpretada pels ensembles Kammart i Morphosis.

La música de Mozart és d’una senzillesa gairebé infantil, mètrica, que neix de la necessitat de controlar l’incontrolable. Ell hi posa ordre. Però sota aquesta aparent superficialitat de claredat, equilibri i transparència hi ha moments en els quals s’escapa de la racionalitat i esdevé juganer. I aquest duel entre el control i el descontrol és el que m’atreu de la seva música”, explica Bagés. I precisament, el compositor de Flix aprofita la transgressió d’aquests ritmes senzills i constants per buscar el xoc entre tradició i modernitat, amb una orquestració que juga amb la juxtaposició de textures, amb una mà al piano i l’altra a la taula de so des d’on activa tota mena modulacions computacionals.

I per refermar la seva visió transversal i interdisciplinària del fet musical, Bagés juga amb la il·luminació espasmòdica de l’escenari quan li interessa ressaltar les sonoritats. A més, el lirisme flotant del primer moviment del Concert, les revelacions silencioses del segon i el miniaturisme humorístic del final també prenen vida a través de les coreografies del ballarí Roberto Olivan, que durant tot l’espectacle entra a l’escenari i en surt i contraposa, visualment, la dualitat de la raó i el caos que inspira la música de Mozart.

Imatge destacada: (c) LUPINI & RATINI Prod. Siderals.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

El proper 4 de desembre, l' @ACIMC2 organitza una nova jornada d'homenatge a Gaspar Cassadó. Més informació, al nostre web! http://www.revistamusical.cat/la-segona-edicio-del-cicle-reinterprets-de-lacimc-reivindica-el-violoncellista-gaspar-cassado/

.@janlisiecki i @viennasymphony van interpretar Mozart i Mahler al @palaumusicacat. "Una execució molt ben planificada", diu @AlbertFFlamari1 a la crítica. Llegeix-la al web! 📸 Toni Bofill http://www.revistamusical.cat/critica/una-gran-cinquena-de-mahler-a-palau-100/

.@teatreprincipal va acollir l'estrena de l'òpera 'L'arxiduc' d'Antoni Parera Fons i Carme Riera. "Una partitura per a gran orquestra, d’una contemporaneïtat que no arracona la melodia", diu @RosaMassague a la crítica. Llegeix-la al web! 📸 César Miralles http://www.revistamusical.cat/critica/parera-fons-i-carme-riera-estrenen-larxiduc/

.@vespresdarnadi va interpretar Händel a la temporada de Música Antiga de @auditoribcn. "Un triomf interpretatiu en què va destacar la capacitat de Dani Espasa per cohesionar veus i grups instrumentals", diu Lluís Trullén a la crítica. Llegeix-la al web!
http://www.revistamusical.cat/critica/emotiva-recreacio-de-la-resurrezione-de-handel-a-lauditori/

Segueix-nos a Twitter