Subscriu-te

Joan Bagés juga amb Mozart per buscar noves sonoritats

MOZART RELOAD. Anna Tobella, mezzosoprano. Roger Padullés, tenor. Joan Bagés, piano i composició. Kammart Ensemble. Morphosis Ensemble. Roberto Olivan, dansa. Àlex Sansó, director. TEATRE AUDITORI FELIP PEDRELL (TORTOSA). 13 DE NOVEMBRE DE 2021.

El Concert per a piano núm. 27, en Si bemoll major és una de les darreres composicions de Wolfgang Amadeus Mozart. Una obra íntima, recollida, que defuig l’espectacularitat; de vegades misteriosa, d’altres lluminosa i tràgica. Sobre la base d’aquesta partitura, el pianista, compositor i artista sonor de Flix Joan Bagés ha revisionat el gran mestre austríac des de la contemporaneïtat en una proposta interpretada pels ensembles Kammart i Morphosis.

La música de Mozart és d’una senzillesa gairebé infantil, mètrica, que neix de la necessitat de controlar l’incontrolable. Ell hi posa ordre. Però sota aquesta aparent superficialitat de claredat, equilibri i transparència hi ha moments en els quals s’escapa de la racionalitat i esdevé juganer. I aquest duel entre el control i el descontrol és el que m’atreu de la seva música”, explica Bagés. I precisament, el compositor de Flix aprofita la transgressió d’aquests ritmes senzills i constants per buscar el xoc entre tradició i modernitat, amb una orquestració que juga amb la juxtaposició de textures, amb una mà al piano i l’altra a la taula de so des d’on activa tota mena modulacions computacionals.

I per refermar la seva visió transversal i interdisciplinària del fet musical, Bagés juga amb la il·luminació espasmòdica de l’escenari quan li interessa ressaltar les sonoritats. A més, el lirisme flotant del primer moviment del Concert, les revelacions silencioses del segon i el miniaturisme humorístic del final també prenen vida a través de les coreografies del ballarí Roberto Olivan, que durant tot l’espectacle entra a l’escenari i en surt i contraposa, visualment, la dualitat de la raó i el caos que inspira la música de Mozart.

Imatge destacada: (c) LUPINI & RATINI Prod. Siderals.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

El baríton bagenc @CarlesPachon ha guanyat el primer premi al concurs de cant @neuestimmen d'Alemanya. Hem parlat amb ell per felicitar-lo per aquest nou èxit. Llegeix l'entrevista al web! (Foto: Besim Mazhiqi) http://www.revistamusical.cat/entrevistes/en-un-concurs-no-competeixes-amb-els-companys-sino-amb-tu-mateix/

'Mariana en sombras' d'Alberto Garcia Demestres es podrà veure el proper 7 de juliol al Petit @palaumusicacat. Més informació, al nostre web! (Foto: May Zircus) http://www.revistamusical.cat/el-petit-palau-acull-lopera-mariana-en-sombras-de-garcia-demestres-amb-escenografia-dalba-g-corral/

El compositor israelià-alemany Dror Binder guanya el 2n Premi Centcelles de Composició, convocat per l’Associació Amics de la Música de Constantí (Tarragonès), amb l'obra “Augen zu, Mund auf!”, que @kebyart estrenarà el proper 28 de juliol. El premi té una dotació de 3.000 €.

Magdalena Kozena i @SirSimonRattle van actuar a la temporada del @Liceu_cat. "El recital va ser bo i va ser aplaudit amb sinceritat, però contingudament", diu Xavier Pujol a la crítica. Llegeix-la al web! (Foto: Toni Bofill) http://www.revistamusical.cat/critica/el-bon-recital-poc-liceistic-de-kozena-i-rattle/

Segueix-nos a Twitter