Subscriu-te

Jordi Savall, un mestre sense fronteres

BAROQUE UNLIMITED. Le Concert des Nations. Solistes de La Capella Reial de Catalunya. Jordi Savall, direcció. C. Monteverdi: Madrigali guerrieri ed amorosi. CARNEGIE HALL (NOVA YORK). 22 DE FEBRER DE 2022.

L’emblemàtic Carnegie Hall de Nova York va presenciar ahir la màgia de tenir damunt el seu escenari un dels mestres més destacats de la música antiga a tot el món: Jordi Savall. Acompanyat per La Capella Reial de Catalunya i Le Concert des Nations, els conjunts vocal i instrumental que ell va fundar i dirigeix, Savall va interpretar una selecció d’una de les obres mestres de Claudio Monteverdi, Madrigali guerrieri ed amorosi, el seu vuitè llibre de madrigals.

El mestre igualadí, en el primer concert d’una gira de deu pels Estats Units i el Canadà, es va guanyar el públic novaiorquès que omplia la sala a vessar. Són pocs els artistes catalans capaços d’atreure una audiència tan fidel, també fora de casa. I és que l’ocasió s’ho mereixia. Le Concert des Nations, format per instrumentistes internacionals del més alt nivell, va crear un so equilibrat i amb un rendiment adequat. Paral·lelament, La Capella Reial de Catalunya també va oferir un equilibri coral i un so ben projectat.

Val la pena destacar la intervenció del baríton Furio Zanasi, que amb la seva veu i expressió característiques, va interpretar la peça més famosa del vuitè llibre de madrigals, “Combattimento di Tancredi e Clorinda”. A través d’una interpretació amb escenificada, el baríton italià es va guanyar una gran ovació després de l’actuació. Tanmateix, el clímax del concert va arribar amb el madrigal “Lamento della ninfa”, amb Savall a la viola de gamba. Sent una de les obres més conegudes de Monteverdi, la soprano Paola Valentina Moliari, va executar amb una qualitat vocal extrema aquesta peça d’una delicadesa i tendresa extraordinàries.

El concert va acabar amb el públic dempeus i entusiasmat de poder presenciar el qui molts consideren el geni actual de la música antiga. Al final, Jordi Savall va pronunciar unes paraules en defensa de “la pau al món i en contra de la guerra”, just abans d’interpretar una versió de l’obra Da pacem Domine del compositor estonià Arvo Pärt. Un cop més, Savall va brillar a l’escenari del Carnegie Hall amb una direcció segura i clara. Certament, el mestre català, juntament amb les seves formacions, vocal i instrumental, segueixen travessant fronteres i esdevenint uns dels grans ambaixadors de les meravelles de la música antiga.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Beethoven i Mahler seran els protagonistes del concert inaugural d'una nova temporada del @palaumusicacat. Més informació, al nostre web! @riccardochailly @FilarmoniScala http://www.revistamusical.cat/riccardo-chailly-i-lorquestra-filharmonica-de-la-scala-inauguren-la-temporada-2022-23-del-palau-de-la-musica-catalana/

Palau Digital publica gratuïtament l’estrena mundial de John Williams que @marctimon va dirigir al @palaumusicacat el 21 de juny de 2021: el 'Preludi' del díptic 'Preludi i Scherzo' per a piano i orquestra, a càrrec de la pianista Gloria Cheng i @OSValles. 📸 Lorenzo Duaso

🏅Los ganadores del Premio Nacional de Música 2022🎶 son:
⚪️En Interpretación: el director y flautista, Jaime Martín por "su indiscutible talento musical"
⚪️En Composición: la creadora Alicia Díaz de la Fuente por “el color y la sutileza tímbrica de sus composiciones”.
¡Bravo!👏

Fins al 9 d'octubre, el @Liceu_cat ofereix 'Don Pasquale' de Donizetti. "Musicalment, aquest 'Don Pasquale' va funcionar força bé", diu Xavier Pujol a la crítica. Llegeix-la al web! 📸 David Ruano http://www.revistamusical.cat/critica/un-bon-don-pasquale-actualitzat-per-comencar/

Segueix-nos a Twitter