Subscriu-te

Mozart en versió Seong-Jin Cho

Mozart
Seong-Jin Cho
Chamber Orchestra of Europe
Dir.: Yannick Nézet-Seguin
Obres de Mozart
Deutsche Grammophon, 2018

El pianista coreà Seong-Jin Cho, nascut l’any 1994, va saltar a la fama quan el 2015 es va proclamar guanyador del Concurs Chopin de Varsòvia. Quatre anys abans havia quedat tercer al Concurs Txaikovski de Moscou interpretant com a obra amb orquestra el Concert per a piano núm. 20, KV 466 de Mozart, una medalla de bronze que també obtingué al Concurs Rubinstein de Tel Aviv el 2014. Fascinat des de petit per la música de Mozart, va fer els seus estudis amb Soo-Jung Schin, deixeble a Viena de Kempff i Fleisher, completats posteriorment al Conservatori de París sota la tutela de Michel Béroff.

La influència “vienesa” juntament amb la seva passió per la música de Mozart i una tècnica enlluernadora atorguen a la versió del Concert KV 466 inclosa a l’enregistrament una originalitat peculiar i suggeridora. La diversitat de contrastos, la claredat de pulsació i el dramatisme que confegeix a certs passatges d’aquest Concert –que juntament amb el KV 491 és l’únic en tonalitat menor del salzburguès– atorguen a la versió una personalitat molt definida.

El propi Seong-Jin Cho explica que de petit sempre escoltava les darreres Simfonies i òperes de Mozart tan propícies a definir emocions humanes. Apropar-nos a la seva versió del Concert núm. 20 –en el qual opta per emprar les cadenze escrites per Beethoven– ens porta a fer un viatge per diferents estats emotius en què personatges del Don Giovanni o de La flauta màgica semblen confluir en un marc ple de contrastos. Orquestra i piano configuren un tot indissoluble amb una impecable Orquestra de Cambra d’Europa dirigida per Yannick Nézet-Séguin.

De les dues Sonates que completen l’enregistrament, caldria destacar la calidesa que assoleix en l’“Adagio” de la Sonata KV 332 i la nitidesa de pulsació, la claredat d’articulat i el deliciós fraseig que emana de la seva versió del “Rondó” de la Sonata KV 281 i, per descomptat, de l’“Allegro assai” que clou l’esmentada Sonata en Fa major. És un pianista que ja ha actuat amb directors i orquestres destacats i que està cridat a ser un reclam de les temporades més destacades i els festivals internacionals més rellevants.

Imatge destacada: Seong-Jin Cho. © Harald Hoffmann-DG

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Els dies 7, 8, 9 i 16 d'octubre tindrà lloc una nova edició de @MusiquemLleida, la primera amb Albert Cabero com a director de la @CoralShalomCat. Més informació, al nostre web! 📸 Oscar Cabrerizo (Defoto) http://www.revistamusical.cat/onze-concerts-en-vuit-espais-constituiran-la-dissetena-edicio-del-festival-musiquem-lleida/

El primer concert del cicle Tardes al @palaumusicacat tindrà lloc el proper 27 de setembre. Més informació, al nostre web! http://www.revistamusical.cat/el-concert-dhavaneres-dones-de-sal-de-la-companyia-neus-mar-inaugura-tardes-al-palau-2022-23/

El @Liceu_cat va obrir temporada amb @operadeparis i @GustavoDudamel. "El director veneçolà sabé revelar amb encert els dos pols de l’obra de Mahler: el sublim i el grotesc", diu Abel Miró a la crítica. Llegeix-la al web! 📸 Paco Amate http://www.revistamusical.cat/critica/vull-morir-en-pelag-damor/

Lluïsa Espigolé i Miquel Vich Vila dirigeixen per primer cop el cicle OUT·SIDE en la seva setena edició, que tindrà lloc els mesos d'octubre i novembre. Més informació, al nostre web! http://www.revistamusical.cat/la-setena-edicio-dout%c2%b7side-tractara-de-la-participacio-i-creacio-comunitaria/

Segueix-nos a Twitter