Subscriu-te

Obres de Schenck per a viola de gamba

Disc_BRILLIANT_Schenck_Recondita Armonia

Johannes Schenck. Tyd en Konst-Oeffeningen Op. 2.

Lixsania Fernández, viola de gamba. Recondita Armonia Ensemble. Brilliant Classics, 2014

 

Johannes Schenck fou, probablement, el millor virtuós de viola de gamba del tombant de segle XVII a XVIII i, si bé són pocs els detalls coneguts de la seva vida, la seva fama travessà fronteres i disciplines i fou lloat pels millors poetes coetanis. El seu corpus creatiu, dedicat quasi exclusivament al seu instrument, exigeix una gran capacitat tècnica, que només els millors intèrprets són capaços d’afrontar.

No és estrany, doncs, que per al primer disc “en solitari” liderant el seu ensemble Recondita Armonia, la violagambista cubana (resident actualment a Catalunya) Lixsania Fernández hagi escollit aquest autor. De virtuós a virtuós, l’entesa entre l’escriptura de Schenck i la interpretació de Fernández és absoluta, coherent i natural, talment com si ella fos l’hereva secular del llegat d’ell. El toc precís i elegant i, sobretot, la gran qualitat tímbrica que extreu de l’instrument testimonien en l’intèrpret un alt virtuosisme tècnic i un gust innat per extreure el millor d’unes obres ben complexes. Amb tot, res no tindria un tan alt grau d’excel·lència sense l’aportació de l’ensemble, que més que acompanyar dialoga amb la solista i alhora fa partícips els oients de la conversa. Un disc fet entre amics, tal com confessa Fernández, i que traspua aquesta bona entesa a cada compàs.

Cal lloar també que s’abordi en aquest disc una selecció de les 15 sonates que integren la primera obra de Schenck dedicada a l’instrument, una obra que, d’altra banda, no havia estat mai afrontada en la discografia. A l’innegable interès interpretatiu, s’hi afegeix, doncs, l’ampliació dels testimonis sonors sobre l’obra de Schenck. Una molt afortunada aposta del segell Brilliant pels nous repertoris i els nous talents. Sergi Moreno-Lasalle

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

"Cal entendre el @museumusicabcn com un museu del segle XXI", diu Jordi Alomar, el nou director de la institució, en una de les seves primeres entrevistes. Llegeix-la al web! http://www.revistamusical.cat/entrevistes/nou-director-del-museu-de-la-musica/

Musica Reservata de Barcelona va estrenar al @palaumusicacat la 'Missa' de @JoanMagrane, una obra que "evoluciona en un constant joc de confluències i dispersions dins d'una unitat d’estil", en paraules d' @AlbertFFlamari1. Llegeix la crítica al web! http://www.revistamusical.cat/critica/magrane-missa-escrita-est/

El Mandelring Quartet oferirà aquest diumenge l'estrena mundial del quartet de corda 'Post lucem' de @ferrancruixent a @FIMMarvao (Portugal). L'obra consta de dos moviments contrastats amb al·lusions al 'Quartet op. 133' de Beethoven (Foto: May Zircus)

Serena Sáenz interpreta el rol titular de ‘Lucia di Lammermoor’ en la funció d’aquesta nit al Liceu, en el que suposa un doble debut de la barcelonina: al Gran Teatre i en el rol de Lucia. La soprano @nadinecsierra no podrà cantar a causa d’una indisposició mèdica.

#LuciaLiceu

Segueix-nos a Twitter