Subscriu-te

Terreny fèrtil

Carta Blanca
Marc Cuevas, Òscar Latorre, Toni Saigi i Carlos Falanga
Underpool, 2018

Pocs dies abans de l’estrena i enregistrament de Carta blanca a l’Estival de Jazz d’Igualada, Marc Cuevas ens explicava que encara no tenia molt clar quin seria el resultat del seu primer projecte com a líder. “El divendres assajarem i ja t’ho podré dir”, comentava amb una rialla absent de tot nerviosisme. I és que per als músics de jazz el risc és, encara que sembli una paradoxa, la seva zona de confort. Cuevas s’ha envoltat d’un quartet de músics experimentats per allunyar-se estèticament del jazz més tradicional a partir d’un ús ampli de l’electrònica, “fugint de la idea de fer una base i tocar-hi a sobre, sinó intentant que es mesclin els elements i a partir d’aquí compondre sense pensar en cap estil”. L’ús de caixes de ritmes, seqüenciadors, sàmplers i sintetitzadors fa que, en molts moments, del jazz només quedi la llibertat perquè els músics aportin la seva pròpia personalitat i es relacionin de manera oberta. Cada tall del disc sembla dur-nos a universos independents i ens proposa camins i direccions per on circular que no troben solució de continuïtat més enllà: des d’un inici totalment electrònic, amb reminiscències a bandes sonores com Blade Runner o a l’últim Bowie, a la interessant mescla tímbrica d’instruments acústics i base electrònica o el contrast de seccions basat en la diferenciació de blocs acústics-electrònics. La idea de cicle melòdic-rítmic repetitiu funciona com a element de cohesió, conjuntament amb l’emoció de no saber què vindrà a continuació, en una proposta que, si bé mostra feblesa estructural des d’una perspectiva global, observada amb més detall ens deixa davant d’una vasta extensió de terreny per descobrir i desenvolupar en forma de textures, timbres i possibilitats de relació.

Imatge destacada: Toni Saigi, Marc Cuevas, Carlos Falanga i Òscar Latorre

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Fins al 9 d'octubre, el @Liceu_cat ofereix 'Don Pasquale' de Donizetti. "Musicalment, aquest 'Don Pasquale' va funcionar força bé", diu Xavier Pujol a la crítica. Llegeix-la al web! 📸 David Ruano http://www.revistamusical.cat/critica/un-bon-don-pasquale-actualitzat-per-comencar/

La @JOSBorquestra enceta temporada al @palaumusicacat diumenge, 2 d'octubre (17,30 h) amb un concert solidari per a @afab_bcn. En el programa, la Segona Simfonia de Rakhmàninov dirigida per Carlos Checa. Més informació, al nostre web! http://www.revistamusical.cat/la-jove-orquestra-simfonica-de-barcelona-presenta-la-8a-temporada-amb-seu-al-palau/

Aquest dissabte, 1 d'octubre (12 h), la @CamerataP debuta al @palaumusicacat al costat del Bambú Ensemble. Interpretaran un programa amb obres de Mendelssohn, Martínez Campos i Bruch.

El llautista @HopkinsonSmith va ser el protagonista dels concerts centrals de l'any Joan Carles i Amat. "El teixit musical es descabdellava orgànicament", diu Abel Miró a la crítica. Llegeix-la al web! @museumusicabcn http://www.revistamusical.cat/critica/un-mestre-de-retorica/

Segueix-nos a Twitter