Subscriu-te

Vivint en l’instant

© www.facebook.com/adriapunti
© www.facebook.com/adriapunti

Girona Jazz Project + Adrià Puntí. JAMBOREE JAZZ CLUB (BARCELONA). 4 DE DESEMBRE DE 2016.

Per Miquel Gené

La figura d’Adrià Puntí és una d’aquelles que genera coses amb la seva sola presència. La sala plena del Jamboree per trobar-lo damunt d’un escenari n’és una. El disc de versions de les seves cançons i l’espectacle ofert en directe per una formació de jazz n’és una altra. La reflexió entorn de l’art com a manera de canalitzar personalitats diverses i a vegades incomprensibles i d’oferir-nos un llenguatge comú per comunicar-nos i entendre’ns, una més.

El Girona Jazz Project presentava al Jamboree un disc dedicat a la música del compositor gironí, seguint la seva línia d’espectacles entorn de la música i amb la col·laboració d’altres músics (Perico Sambeat, Guillermo Klein, Bob Mintzer, Carles Margarit i Ze Eduardo). El disc reuneix algunes de les cançons més emblemàtiques de Puntí adaptades per a petita big band i veu seguint els cànons que marca el llenguatge tradicional del jazz –ampliació harmònica i rítmica, espai per a la improvisació, seccions de solos– fins a arribar a les portes del free. El so resultant és el d’un conjunt ben empastat, amb una base sòlida i que camina amb soltesa, una secció de vents potent en el so i desigual en la precisió rítmica i unes textures riques i ben equilibrades. Amb tot això, el GJP genera una cançó-jazz agradable i fàcilment digerible, encara que previsible a nivell estructural i en la qual els solos sovint queden poc integrats en l’esdevenir de la cançó.

Tres cançons de la primera etapa de Puntí (Viatge d’un savi vilatrista cap enlloc, Coral·lí i Maria) amb la veu de Clara Luna, potent i capaç de transmetre molta emoció, però poc intel·ligible en la dicció del text, obrien el concert i preludiaven la seva aparició, que tots esperàvem, fins i tot els músics, amb inquietud. Una entrada atropellada, absolutament improvisada, que va posar cap per avall l’escenari i que ens va mostrar un Puntí visiblement passat de voltes, incomprensible en allò que deia i feia, però que semblava tocar terra quan començava a pitjar les tecles del piano i a cantar les seves cançons. Amb Tarda d’agost i Esbrina en vam tenir prou per veure, sense acabar d’entendre-ho, com les tecles d’un piano i els versos d’un poema ens poden ajudar comunicar-nos amb una personalitat tan incomprensible i fascinant com la d’Adrià Puntí. Veu profunda, pianisme imprecisament ric i una actitud que no reserva res perquè no viu més enllà de l’instant.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Contents de ser-hi presents amb dos exemplars de la nostra Revista dedicats a Pau Barceló: el 149 (març 1997) i el 375 (gener 2022)!!! Gràcies, @cedocpalau!

El @Corjove va interpretar el 'Requiem' de Fauré en l'últim concert dirigit per @estevenabona al @palaumusicacat. "Va exhibir la seva capacitat per transmetre emoció des de l’elegància i la contenció", diu Jaume Comellas a la crítica. Llegeix-la al web! http://www.revistamusical.cat/critica/requiem-de-faure-i-per-una-trajectoria/

.@bcnclassics va tornar a dur l'Academy of Saint Martin in the Fields a Barcelona. "El @palaumusicacat va omplir-se del so inconfusible de l’Academy, precís, d’afinació cristal·lina", diu Lluís Trullén en la crítica. Llegeix-la al web! (Foto: Toni Bofill) http://www.revistamusical.cat/critica/lacademy-of-saint-martin-in-the-fields-perfeccio-impertorbable/

Una altra cita estival que no faltarà a les agendes és el Festival Internacional de Música Clàssica de Sant Fruitós de Bages, enguany dedicat a Teresa Berganza. Més informació, al nostre web! http://www.revistamusical.cat/el-festival-internacional-de-musica-de-sant-fruitos-de-bages-presenta-la-28a-edicio/

Segueix-nos a Twitter