Subscriu-te

Yulianna Avdeeva

Obres de Chopin, Mozart i Liszt. Yulianna Avdeeva, piano. Mirare, 2016

És poc freqüent trobar un disc protagonitzat per un jove solista –especialment quan es tracta d’un pianista– en què el programa no s’articuli al voltant d’un eix, autor o tema (que estructura i guia de principi a fi l’escolta, o simplement permet que l’enregistrament es presenti més atractiu al melòman i/o potencial comprador). És el cas de la present gravació, que amb tota naturalitat evidencia les millors arts de la pianista russa Yulianna Avdeeva: claredat en la digitació, polifonia atrevida però sense extravagàncies i, en definitiva, un so rodó que fonamentalment busca el lluïment de les peces, abans que la glòria de la pròpia intèrpret. Això no vol dir que les obres no siguin virtuoses, o la tècnica de la implicada, excel·lent: ben al contrari, l’enregistrament s’inicia amb la Fantasia en Fa menor, op. 49 de Frédéric Chopin, i finalitza amb versions per a piano que Franz Liszt realitzà de l’Aida de Verdi, que són atacades amb decisió i empenta, però sense forçar els tempi o provocar l’amuntegament de notes com a símptoma de virtuosisme (en contra d’una certa tendència, en l’actualitat). La divisa de Yulianna Avdeeva és que tot el que està escrit en partitura soni; cosa que semblaria raonable en els intèrprets de primer nivell però que no sempre s’esdevé. Una Sonata de Mozart –peça de joventut, una de les més vistoses– ofereix la clau del pianisme lluminós d’Avdeeva, assossegada fins i tot quan aborda els registres més foscos, per exemple a la Fantasia quasi sonata de Liszt, subtitulada “Després d’una lectura de Dante”. La passió hi flueix, inequívoca, però de forma controlada, defugint els efectismes.

 

 

A finals de març arribarà una nova edició del Concurs Internacional de Música de Les Corts. Més informació, al nostre web! http://www.revistamusical.cat/convocada-la-18a-edicio-del-concurs-internacional-de-musica-de-les-corts/

.@ignasicambra va tornar al @palaumusicacat. "Un pianista veritablement excepcional, de qui ja hem lloat tant la sensibilitat com una qualitat tècnica acompanyada de musicalitat", diu Lluís Trullén a la crítica. Llegeix-la al web! (Foto: Toni Bofill) http://www.revistamusical.cat/critica/ignasi-cambra-retorna-al-palau-amb-un-brillant-recital-dedicat-al-piano-romantic/

🎼 El #PremisCiutatBCN de #música és per al @BACHCELONA!

🎶 S'emporta el guardó per la rellevància de la programació i dels intèrprets, la diversitat de públics, espais i formats, i la capacitat de teixir complicitats amb diferents agents socials i culturals de #Barcelona.

📝Avui neix la "Càtedra Pau Casals de la UOC. Música i defensa de la pau i dels drets humans", impulsada per la @UOCuniversitat i la @PauCasals_Fund
Promourà la recerca, el coneixement, la difusió i el debat sobre la figura de Pau Casals

Més informació a https://www.paucasals.org/noticies/neix-la-catedra-pau-casals-de-la-uoc/

Segueix-nos a Twitter