Subscriu-te

CrossingLines dedica un concert monogràfic a Helmut Lachenmann

El compositor alemany Helmut Lachenmann
El compositor alemany Helmut Lachenmann

El dissabte 30 de maig l’ensemble CrossingLines oferirà un concert monogràfic dedicat a l’alemany Helmut Lachenmann, avui dia un dels compositors vius més importants del final del segle XX a Europa. El seu tractament del so, l’exploració meticulosa de les possibilitats dels instruments i les idees i relacions úniques que aquestes possibilitats comporten, l’han convertit en un dels principals exponents i creadors del terme “música instrumental concreta”. Aquest any 2015 Lachenmann complirà 80 anys; i d’aquesta manera CrossingLines vol retre homenatge a un dels compositors més imprescindibles de l’actualitat i fer el possible per corregir l’habitual manca de difusió que el compositor alemany té al nostre país. El concert serà al Claustre de l’Arts Santa Mònica, a les 21 h, amb entrada lliure.

CrossingLines proposa per a aquest concert la interpretació de dues peces importants de la trajectòria del compositor: Interieur I, una partitura extremadament rica per a equip de multipercussió, i després una de les seves obres cabdals i més fonamentals, Allegro sostenuto, per a trio de clarinet, violoncel i piano. CrossingLines està format per Víctor de la Rosa (clarinet), Feliu Ribera (percussió), Lluïsa Espigolé (piano), Ellen Fallowfield (violoncel convidada) i Luis Codera Puzo (direcció artística).

Amb la voluntat de contextualitzar el repertori del concert per al públic assistent i facilitar eines d’escolta, una hora abans del concert (20 h, Sala d’Actes de l’Arts Santa Mònica) Luis Codera Puzo realitzarà una sessió d’introducció a la música del compositor, amb exemples concrets i la interpretació de la peça Pression per a violoncel sol, a càrrec d’Ellen Fallowfield.

Descarregar PDF

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Mor el director de cors, pianista i compositor Jordi-Lluís Rigol. Víctima de la Covid, s’havia format a Barcelona, Mallorca, Anglaterra i els Països Baixos i és autor de cantates i cançons per a cors infantils i d’obres corals, així com de música escènica.

"Cal entendre el @museumusicabcn com un museu del segle XXI", diu Jordi Alomar, el nou director de la institució, en una de les seves primeres entrevistes. Llegeix-la al web! http://www.revistamusical.cat/entrevistes/nou-director-del-museu-de-la-musica/

Musica Reservata de Barcelona va estrenar al @palaumusicacat la 'Missa' de @JoanMagrane, una obra que "evoluciona en un constant joc de confluències i dispersions dins d'una unitat d’estil", en paraules d' @AlbertFFlamari1. Llegeix la crítica al web! http://www.revistamusical.cat/critica/magrane-missa-escrita-est/

El Mandelring Quartet oferirà aquest diumenge l'estrena mundial del quartet de corda 'Post lucem' de @ferrancruixent a @FIMMarvao (Portugal). L'obra consta de dos moviments contrastats amb al·lusions al 'Quartet op. 133' de Beethoven (Foto: May Zircus)

Segueix-nos a Twitter