Subscriu-te

El baríton Joan Pons es retira

Segons que va informar ahir el diari «Abc» (entre d’altres mitjans d’informació), el baríton menorquí Joan Pons ha anunciat, a través d’un apunt al seu perfil de Facebook, just abans de la seva participació com a Amonasro a l’Aida del Liceu, la seva retirada de l’escena lírica. “Avui es compleixen 42 anys des que vaig entrar a formar part del Cor del Gran Teatre del Liceu, després de treballar deu anys en una fàbrica de calçat. Ara, en acabar les meves Aidas al Liceu (el meu debut com a cantaire també va ser amb Aida), em jubilo, així que només se’m veurà en gales d’homenatges, festivals benèfics, masterclasses, com a jurat de concursos i alguna col·laboració especial. Estic superil·lusionat d’entrar en la nova etapa de la meva vida i gaudir de la meva família i amics”, declarava Pons.

El baríton es retira després d’una important carrera que va començar la seva trajectòria internacional el 1980, amb un ja mític Falstaff a La Scala de Milà i que l’ha portat a aconseguir grans reconeixements, com la Medalla d’Or del Gran Teatre del Liceu el 2009 o el fet de ser uns del pocs cantants al món amb participació durant 25 temporades continuades al Metropolitan Opera de Nova York.

L’anunci arriba poc abans de la seva actuació en el paper d’Amonasro en les representacions d’Aida al Gran Teatre del Liceu entre el 21 i el 30 de juliol, producció amb la qual es retira. La famosa òpera de Verdi, títol que més vegades s’ha representat, compta també amb la veu de Sondra Radvanovsky com a Aida (en el seu debut al Liceu), una de les sopranos més reconegudes de l’escena actual gràcies a la seva Tosca al Metropolitan Opera de Nova York. El repartiment es completa amb les veus de Barbara Haveman, Luciana D’Intino, Ildiko Komlosi, Marcelo Giordani i Carlos Ventre. A més, un dels grans atractius d’aquesta producció d’Aida és l’escenografia de Josep Mestres Cabanes, que ha estat restaurada per Jordi Castells i amb la qual el Liceu vol retre homenatge a un dels millors exponents de “l’escola d’escenografia catalana”.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *