Subscriu-te

El cicle de música antiga Contratemps presenta la quarta edició i estrena un festival ‘fringe’

Del 10 al 18 de setembre tindrà lloc a Sant Cugat del Vallès una nova edició, la quarta, del cicle de música antiga Contratemps, Músiques Històriques, Ara!, que té com a atractiu principal la programació, per primera vegada, d’un festival fringe per a joves intèrprets i la recuperació de l’òpera Atenaide de Caldara, però que també inclou cursos, tallers, exposicions, xerrades, concerts i activitats familiars.

La primera edició fringe de Contratemps, és a dir, la part de la programació dedicada a la promoció de joves intèrprets, constarà de dos concerts, a càrrec dels grups Ibera Auri (dia 10) i Anacronia (dia 15) a la plaça de l’Om. Els grups, seleccionats per la seva gran qualitat, oferiran els programes “El balcón de Marizápalos” i “Haydn abarrocado”, respectivament.

Així mateix, el dia 10 de setembre començarà el segon Curs Esteban Mazer, al Conservatori de Música de Sant Cugat, amb la participació dels mestres Ricart Renart (violí barroc), Lixsania Fernández (viola de gamba), Sara Parés (flauta de bec) i Pere Olivé (percussió històrica i tradicional).

La majoria d’activitats de Contratemps, però, es concentraran el darrer cap de setmana, amb el concert inaugural del dia 16 a càrrec de l’Arbeau Project –grup de percussió liderat per Pere Olivé–, que oferirà una nova producció, amb un programa basat en els ritmes provinents de les músiques populars de la Mediterrània i destinat a tots els públics.

L’endemà, dissabte 17, tindrà lloc la presentació d’Atenaide d’Antonio Caldara, òpera estrenada el 1709 a Barcelona i recuperada per a l’ocasió per l’equip de Contratemps, que en farà una versió semiescenificada. Hi intervindran els cantants Aurora Peña, María Hinojosa, Júlia Farrés, Helena Ressurreiçao, Jorge Juan Morata i Elías Arranz, que donaran vida als personatges de l’òpera acompanyats per l’Ensemble Contratemps i dirigits per Jordi Domènech i Albert Arribas. Prèviament a la representació, Antoni Colomer impartirà una conferència a les 8 del vespre al claustre del monestir de Sant Cugat.

Diumenge 18 tindrà lloc un concert familiar matinal (11 h), “Un Gulliver violinista”, amb el Symbiotic Duo –que lidera la violinista Adriana Alcaide– al Celler de Sant Cugat, on tot seguit es clourà el festival amb l’habitual jam session conduïda per Farran Sylvan James.

Finalment, del 10 al 26 de setembre, el Museu de Sant Cugat exposarà els instruments més antics de la ciutat, que són una selecció de campanes romanes trobades en jaciments arqueològics del municipi. La mostra inclourà, el dia 17, una xerrada explicativa seguida d’una visita guiada i el taller familiar titulat “Construeix el teu propi instrument”, ofert per Pep Gol.

El festival està organitzat pel col·lectiu Música Antiga Sant Cugat juntament amb l’Ajuntament de Sant Cugat del Vallès, i té el suport de la Diputació de Barcelona, ESMUC, Museus de Sant Cugat, Conservatori de Sant Cugat, Associació de Campaners de Santa Maria del Pi i Museu de la Música de Barcelona.

Descarregar PDF

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Fins al 9 d'octubre, el @Liceu_cat ofereix 'Don Pasquale' de Donizetti. "Musicalment, aquest 'Don Pasquale' va funcionar força bé", diu Xavier Pujol a la crítica. Llegeix-la al web! 📸 David Ruano http://www.revistamusical.cat/critica/un-bon-don-pasquale-actualitzat-per-comencar/

La @JOSBorquestra enceta temporada al @palaumusicacat diumenge, 2 d'octubre (17,30 h) amb un concert solidari per a @afab_bcn. En el programa, la Segona Simfonia de Rakhmàninov dirigida per Carlos Checa. Més informació, al nostre web! http://www.revistamusical.cat/la-jove-orquestra-simfonica-de-barcelona-presenta-la-8a-temporada-amb-seu-al-palau/

Aquest dissabte, 1 d'octubre (12 h), la @CamerataP debuta al @palaumusicacat al costat del Bambú Ensemble. Interpretaran un programa amb obres de Mendelssohn, Martínez Campos i Bruch.

El llautista @HopkinsonSmith va ser el protagonista dels concerts centrals de l'any Joan Carles i Amat. "El teixit musical es descabdellava orgànicament", diu Abel Miró a la crítica. Llegeix-la al web! @museumusicabcn http://www.revistamusical.cat/critica/un-mestre-de-retorica/

Segueix-nos a Twitter