Subscriu-te

El Cicle d’Orgue de la Catedral de Barcelona presenta vuit concerts d’octubre a maig

La 31a edició d’aquest cicle de concerts, la segona consecutiva d’ençà que la catedral va reprendre aquesta iniciativa impulsada per Euroconcert i sota la direcció artística de Juan de la Rubia, ofereix una audició cada tercer dimecres de mes –excepte febrer–, a les 8 del vespre, a la seu barcelonina.

Els concerts del cicle mostraran totes les possibilitats pel que fa a repertori de l’instrument de la catedral de Barcelona, un dels orgues més importants de Catalunya, que data del segle XVI i va ser restaurat l’any 1994 per l’orguener Gabriel Blancafort.

Així, la seu continua apostant per mantenir la seva pròpia tradició i programació musical malgrat les dificultats derivades de la pandèmia, que va impedir la celebració dels tres últims concerts de la darrera edició.

També fruit de la crisi sanitària, la presència d’organistes estrangers es limitarà a dos: la txeca Lucie Zaková, que estrenarà el cicle aquest dimecres 21 d’octubre, i el francès Jean-Baptiste Robin, que hi intervindrà el 17 de març vinent. La resta d’artistes seran de proximitat: Mar Vaqué (18 de novembre), Juan María Pedrero (20 de gener), Loreto Fernández Imaz (24 de febrer), Jonatan Carbó (21 d’abril) i Óscar Candendo (19 de maig). També hi haurà un concert de trompeta i orgue –el 16 de desembre–, a càrrec de Giuseppe di Natale i Hèctor París.

Una de les grans novetats d’aquesta edició són dues col·laboracions externes: un dels concerts –al març– serà coproduït amb el Centro Nacional de Difusión Musical (CNDM), que l’inclourà també dins del seu cicle El Órgano en las Catedrales. D’altra banda, també s’ha arribat a un acord amb el Concurso Nacional de Órgano Francisco Salinas que se celebra a Burgos –l’únic certamen per a organistes de l’Estat–, pel qual la catedral barcelonina acollirà, en la propera edició del cicle, el concert d’un dels premiats, amb la voluntat de promoure el talent i la projecció de les noves generacions d’organistes.

Finalment, una darrera novetat respecte de l’edició anterior serà l’aplicació de la taquilla inversa, per tal que qui ho desitgi pugui contribuir a les despeses del cicle.

I per mantenir els protocols de seguretat sanitària, es senyalitzaran circuits d’entrada i sortida diferenciats, serà obligatori l’ús de mascareta i hi haurà dispensadors de gel hidroalcohòlic, a més de l’aplicació de distància de seguretat entre bancs.

Descarregar PDF

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Durant mig any, un grup de recerca de @UniBarcelona ha estat analitzant el sector de la música clàssica a Catalunya per encàrrec d' @ACIMC2. El resultat és un informe inèdit. Més informació, al nostre web! http://www.revistamusical.cat/lacimc-i-la-ub-presenten-el-primer-informe-sobre-la-situacio-de-la-musica-classica-a-catalunya-2021/

Parra i Imma Santacreu van actuar al @palaumusicacat dins de @bcnclassics. "Destaca el domini de les credencials estilístiques del llenguatge de Parra i la coordinació amb el compositor", diu @AlbertFFlamari1 a la crítica. Llegeix-la al web! 📸 Toni Bofill http://www.revistamusical.cat/critica/el-parra-pianistic-en-estat-pur/

La Fundació Manuel Blancafort va organitzar un concert d'homenatge al @palaumusicacat amb motiu del 125è aniversari del naixement del compositor. "L’obra de Blancafort requereix una mirada atenta", diu @PorterMarta a la crítica. Llegeix-la al web! http://www.revistamusical.cat/critica/reivindicar-manuel-blancafort/

El tenor @DavidAlegret i el pianista Rubén Fernández Aguirre van homenatjar Tomàs Garcés al @palaumusicacat. "Cal celebrar l’originalitat d’aquesta proposta", diu Jaume Comellas a la crítica. Llegeix-la al web! 📸 Toni Bofill http://www.revistamusical.cat/critica/un-concert-noucentista/

Segueix-nos a Twitter