Subscriu-te

El cicle Música al Claustre de l’IEC 2021, a l’entorn de la recuperació i connexió de la música catalana

La 9a edició del cicle Música al Claustre de l’IEC (Institut d’Estudis Catalans) oferirà tres concerts, els propers mesos de juny i juliol, que il·lustraran sobre diferents estils d’interpretació derivats del concepte actual de recuperació i connexió. Seran protagonitzats per Jordi Savall i Pedro Estevan, Marina Rodríguez Brià i Belén Cabanes, i el conjunt In Sana Poètic. L’organització del cicle és a càrrec de la Comissió d’Activitats Musicals, amb direcció artística de Romà Escalas; el concerts tindran lloc al pati de la Casa de Convalescència de Barcelona (seu de l’IEC, carrer del Carme, 47) els dies 12 de juny i 8 i 15 de juliol, a les 20 h.

S’hi presentaran uns programes que inclouran repertoris allunyats en el temps i l’espai, obtinguts com a resultat d’un procés de recerca sobre repertoris musicals –respectant-ne els originals– inspirats en obres i fets d’èpoques rellevants de la música a Catalunya, sovint encara desconeguts o inèdits. Aquesta recreació de músiques diverses sorgeix de la participació de tres elements creatius fonamentals: la creació sonora (compositor), la recuperació del so original i la inspiració de l’intèrpret, delimitats entre els marges de tècnica històrica i llibertat.

Jordi Savall i Pedro Estevan

El primer concert, dissabte 12 de juny, serà a càrrec de Jordi Savall, que tocarà el rebab, viola de gamba soprano i rabec, i Pedro Estevan, percussions, amb el programaOrient-Occident. Un diàleg de les ànimes, una conversa entre les músiques cristianes, jueves i musulmanes amb les tradicions de l’entorn de la Mediterrània.

Després, el dijous 8 de juliol, arribarà l’actuació de la pianista Marina Rodríguez Brià i la ballarina Belén Cabanes amb la proposta El piano més enllà del concert, que destaca per combinar les castanyoles i el flamenc amb el ball contemporani; un viatge des de l’àmbit estètic sorgit del Romanticisme fins a la música popular. S’hi interpretaran obres de Clementi, Sor, Pedrell, Albéniz, Granados, Matilde Escalas i Flotats; Marina Rodríguez Brià tocarà amb un fortepiano Érard (Londres, segle XIX) cedit pel Museu de la Música de Barcelona.

Marina Rodríguez Brià i Belén Cabanes

Finalment, el tercer i darrer concert, el dijous 15 de juliol, serà protagonitzat pel conjunt vocal i instrumental In Sana Poètic, dirigit per Jordi Ribell, amb el programa Villancets, tons, cantata i sarsuela, del segle XVII al XVII a Catalunya. La proposta està dedicada a la interpretació musical i històrica com a resultat de la recerca recollida i publicada en la col·lecció “Mestres Catalans Antics”, editada per Ficta Edicions i dirigida per Josep M. Gregori i Bernat Cabré, professors d’art i musicologia a la Universitat Autònoma de Barcelona.

Les entrades ja són a la venda i es poden adquirir en aquest enllaç i també a la seu de l’IEC (de dilluns a divendres, de 12 a 14 h); el dia del concert no es vendran entrades.

Imatge destacada: concert al pati de la Casa de Convalescència de Barcelona, seu de l’IEC

Descarregar PDF

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

L'@OrquestraOBC ofereix un concert extraordinari, gratuït i exclusiu pels seus abonats el proper 25 de juny a @auditoribcn. Hi participarà com a solista el violinista Sergei Dogadin i estarà dirigit per Juanjo Mena. El programa serà monogràfic amb obres de Txaikovski.

Fins a 17 concerts, deu d'ells d'artistes que debuten al festival, tindran lloc aquest estiu al @Fest_Torroella. Més informació, al nostre web! http://www.revistamusical.cat/el-festival-de-torroella-de-montgri-culmina-la-celebracio-del-seu-40e-aniversari-aquest-2021/

La soprano Carolyn Sampson i @JDELARUBIA van compartir escenari al @palaumusicacat. "Escoltar aquest Àlbum, pensat per ser ofert dins un àmbit domèstic, en una sala de concerts, ha estat un encert", diu Lluís Trullén a la crítica. Llegeix-la al web! http://www.revistamusical.cat/critica/de-lambit-domestic-a-la-sala-de-concerts/

La música de Schubert i una instal.lació de Chiharu Shiota han conviscut aquests dies al @Liceu_cat. "Després de la sorpresa inicial, hom s’adonava que la lírica no és patrimoni exclusiu d’un timbre vocal", diu Abel Miró a la crítica. Llegeix-la al web! http://www.revistamusical.cat/critica/el-viatge-hivernal-de-wotan/

Segueix-nos a Twitter