Subscriu-te

El Col·lectiu Mixtur presenta ‘Nucli i perifèria’ a Fabra i Coats-Fàbriques de Creació

 

Interior de l'espai Fabra i Coats-Fàbriques de Creació

El Col·lectiu Mixtur presenta el divendres 1 de juny l’espectacle de caràcter multidisciplinari Nucli i perifèria, en col·laboració amb Fabra i Coats-Fàbriques de Creació i l’Orquestra del Caos, tot barrejant músiques de recerca, instal·lació, dansa i videocreació. En paraules del mateix col·lectiu: “La idea de Nucli i perifèria representa per a nosaltres la voluntat de tenir en compte no només allò que forma part del nostre entorn més proper, sinó també, i en un sentit ampli, tot allò que puguem aprendre d’altres contextos i pràctiques artístiques.

Fent especial atenció a la recerca, el programa inclou creacions recents, a més d’un gran clàssic de la música electroacústica, Gesang der Jünglinge de Karlheinz Stockhausen. Així, s’hi interpretaran obres d’Oliver Rappoport, Voro García, José Manuel Berenguer –que interpretarà la seva peça en directe– i Marc García Vitoria, a més de l’obra seleccionada a partir de la convocatòria oberta Mixtur 2012: una instal·lació de l’artista sonor James Andean i la videoartista Merja Nieminen. El lloc de l’esdeveniment, una antiga fàbrica situada a prop de l’L1 del  Metro de Barcelona, ofereix un espai molt flexible, que permet definir dos ambients diferents que seran alternativament el punt de focalització del públic. El concert, d’entrada lliure a partir de las 20 h, tindrà lloc a la nau central de l’antiga fàbrica, que serà dividida en els dos espais esmentats: l’un amb 16 altaveus col·locats  en cercle al voltant del públic i l’altre amb 8 altaveus i una gran pantalla de videoprojecció. La dansa també hi serà present amb Ariadna Estalella i Mireia de Querol, a més de la intervenció escenogràfica de la performance de Marisa Rueda.

El Col·lectiu Mixtur neix a Barcelona tenint com a objectius fonamentals la difusió, pràctica i pedagogia de la música i l’art sonor dels segles XX i XXI, posant especial interès en la recerca, la interdisciplinarietat i la historia com a reflexió entorn de l’art sonor.

Descarregar PDF

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Mor el director de cors, pianista i compositor Jordi-Lluís Rigol. Víctima de la Covid, s’havia format a Barcelona, Mallorca, Anglaterra i els Països Baixos i és autor de cantates i cançons per a cors infantils i d’obres corals, així com de música escènica.

"Cal entendre el @museumusicabcn com un museu del segle XXI", diu Jordi Alomar, el nou director de la institució, en una de les seves primeres entrevistes. Llegeix-la al web! http://www.revistamusical.cat/entrevistes/nou-director-del-museu-de-la-musica/

Musica Reservata de Barcelona va estrenar al @palaumusicacat la 'Missa' de @JoanMagrane, una obra que "evoluciona en un constant joc de confluències i dispersions dins d'una unitat d’estil", en paraules d' @AlbertFFlamari1. Llegeix la crítica al web! http://www.revistamusical.cat/critica/magrane-missa-escrita-est/

El Mandelring Quartet oferirà aquest diumenge l'estrena mundial del quartet de corda 'Post lucem' de @ferrancruixent a @FIMMarvao (Portugal). L'obra consta de dos moviments contrastats amb al·lusions al 'Quartet op. 133' de Beethoven (Foto: May Zircus)

Segueix-nos a Twitter