Subscriu-te

El Col·lectiu Mixtur presenta ‘Nucli i perifèria’ a Fabra i Coats-Fàbriques de Creació

 

Interior de l'espai Fabra i Coats-Fàbriques de Creació

El Col·lectiu Mixtur presenta el divendres 1 de juny l’espectacle de caràcter multidisciplinari Nucli i perifèria, en col·laboració amb Fabra i Coats-Fàbriques de Creació i l’Orquestra del Caos, tot barrejant músiques de recerca, instal·lació, dansa i videocreació. En paraules del mateix col·lectiu: “La idea de Nucli i perifèria representa per a nosaltres la voluntat de tenir en compte no només allò que forma part del nostre entorn més proper, sinó també, i en un sentit ampli, tot allò que puguem aprendre d’altres contextos i pràctiques artístiques.

Fent especial atenció a la recerca, el programa inclou creacions recents, a més d’un gran clàssic de la música electroacústica, Gesang der Jünglinge de Karlheinz Stockhausen. Així, s’hi interpretaran obres d’Oliver Rappoport, Voro García, José Manuel Berenguer –que interpretarà la seva peça en directe– i Marc García Vitoria, a més de l’obra seleccionada a partir de la convocatòria oberta Mixtur 2012: una instal·lació de l’artista sonor James Andean i la videoartista Merja Nieminen. El lloc de l’esdeveniment, una antiga fàbrica situada a prop de l’L1 del  Metro de Barcelona, ofereix un espai molt flexible, que permet definir dos ambients diferents que seran alternativament el punt de focalització del públic. El concert, d’entrada lliure a partir de las 20 h, tindrà lloc a la nau central de l’antiga fàbrica, que serà dividida en els dos espais esmentats: l’un amb 16 altaveus col·locats  en cercle al voltant del públic i l’altre amb 8 altaveus i una gran pantalla de videoprojecció. La dansa també hi serà present amb Ariadna Estalella i Mireia de Querol, a més de la intervenció escenogràfica de la performance de Marisa Rueda.

El Col·lectiu Mixtur neix a Barcelona tenint com a objectius fonamentals la difusió, pràctica i pedagogia de la música i l’art sonor dels segles XX i XXI, posant especial interès en la recerca, la interdisciplinarietat i la historia com a reflexió entorn de l’art sonor.

Descarregar PDF

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Durant mig any, un grup de recerca de @UniBarcelona ha estat analitzant el sector de la música clàssica a Catalunya per encàrrec d' @ACIMC2. El resultat és un informe inèdit. Més informació, al nostre web! http://www.revistamusical.cat/lacimc-i-la-ub-presenten-el-primer-informe-sobre-la-situacio-de-la-musica-classica-a-catalunya-2021/

Parra i Imma Santacreu van actuar al @palaumusicacat dins de @bcnclassics. "Destaca el domini de les credencials estilístiques del llenguatge de Parra i la coordinació amb el compositor", diu @AlbertFFlamari1 a la crítica. Llegeix-la al web! 📸 Toni Bofill http://www.revistamusical.cat/critica/el-parra-pianistic-en-estat-pur/

La Fundació Manuel Blancafort va organitzar un concert d'homenatge al @palaumusicacat amb motiu del 125è aniversari del naixement del compositor. "L’obra de Blancafort requereix una mirada atenta", diu @PorterMarta a la crítica. Llegeix-la al web! http://www.revistamusical.cat/critica/reivindicar-manuel-blancafort/

El tenor @DavidAlegret i el pianista Rubén Fernández Aguirre van homenatjar Tomàs Garcés al @palaumusicacat. "Cal celebrar l’originalitat d’aquesta proposta", diu Jaume Comellas a la crítica. Llegeix-la al web! 📸 Toni Bofill http://www.revistamusical.cat/critica/un-concert-noucentista/

Segueix-nos a Twitter