Subscriu-te

Benet Casablancas i Demian Luna estrenen obres per a piano a Viena

El proper 17 d’octubre el Palais Wiener von Welten acollirà el concert de presentació d’un important capítol de la producció pianística del compositor sabadellenc Benet Casablancas, així com el seu últim disc, Paràfrasis de l’emoció, compartit -com també ho serà el concert- amb el compositor Demian Luna, antic alumne de Casablancas i un dels representants més distingits de l’última fornada de compositors argentins. La interpretació serà a càrrec de David Casanova.

L’obra per a piano de Casablancas, un dels compositors catalans més reconeguts a nivell internacional, ha estat enregistrada íntegrament pels segells Naxos, Columna Música i Stradivarius, i és el resultat de deu anys de dedicació, d’exploració de l’instrument i d’evolució estètica i estilística.

D’altra banda, la primera òpera del compositor, L’enigma di Lea, estrenada la temporada passada al Gran Teatre del Liceu, ha estat distingida fa poques setmanes amb un dels Premis Alícia de l’Acadèmia Catalana de la Música. Així mateix, la seva obra ha estat present fa poc al Japó (Alter Klang. Impromptu after Klee, a càrrec de l’Orquestra Simfònica NHK dirigida per Josep Pons) i a Berlín (Widmung, interpretada pel Quartet Casals).

Properament altres obres de Casablancas també seran interpretades per primera vegada a Grècia, Portugal i Bèlgica.

Imatge destacada: (c) Quim Roser.

Descarregar PDF

1 comentari

  • Bona tarda a la redacció de la RVC. Sóc el pianista David Casanova i voldria fer incís sobre una dada molt important de la notícia i que increïblement no apareix en el vostre article.L’organització del concert que és l’Instituto Cervantes. El Palau a on es va fer el concert no és irrellevant en comparació a la responsabilitat tant del director del centre (Sr. Carlos Ortega) com el respol’sable de Cultura de la institució (Sr. Miguel Angel Campos). L’Instituto Cervantes fa una tasca de suport a músics del pais sense comparació a altres institucions. Si us plau.Si us plau. Gràcies

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

El @Liceu_cat va acollir la producció de la 'Bottega d'opera' de @esmuccat, "fruit d’una rocambolesca història de recerca, amb gir historiogràfic inclòs", en paraules d' @AlbertFFlamari1 a la crítica. Llegeix-la al web! (Foto: Toni Bofill) http://www.revistamusical.cat/critica/de-quan-barcelona-era-un-vertader-centre-operistic/

La darrera producció de @operacatalunya ja és en marxa. "Afrontar 'Aida' és sempre un repte extraordinari, tant pel que fa a la dificultat de producció com per la complexitat interpretativa", diu @m_sancliment a la crítica. Llegeix-la al web! http://www.revistamusical.cat/critica/aida-celebra-150-anys-amb-una-gira-de-bracet-de-sabadell/

Jordi Savall (.@FundacioCIMA) va oferir aquest dimarts al @palaumusicacat 'La Creació' de Haydn, "una lectura serena, que subratlla la bona factura de l’obra i que compta amb elements excel.lents", diu Albert Torrens en la crítica. Llegeix-la al web! http://www.revistamusical.cat/critica/savall-recrea-haydn-al-palau/

Aquesta setmana ha arrencat al @palaumusicacat amb una cita de @bcnclassics: "Els tres músics van sonar com un autèntic trio “estable”, com si tota la vida haguessin tocat junts", diu Xavier Pujol a la crítica. Llegeix-la al web! http://www.revistamusical.cat/critica/dos-i-dos-que-fan-tres/

Segueix-nos a Twitter