Subscriu-te

El compositor Miguel Farías guanya el Premi Joan Guinjoan 2012

El jove compositor xilè Miguel Farías (foto cedida per l’ESMUC)
El jove compositor xilè Miguel Farías (foto cedida per l’ESMUC)

L’obra L’Echo Terrestre del xilè Miguel Farías ha estat la composició guanyadora de l’11è Premi Internacional Joan Guinjoan per a joves compositors, que convoca l’Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC), premi atorgat per unanimitat del jurat. L’obra guanyadora, per a oboè solista i conjunt instrumental, s’inspira, en paraules de l’autor, en l’alienació de l’ésser humà i la lluita d’egos que normalment tenen els individus, especialment els artistes.

El jurat era format pels compositors Joan Guinjoan, Stefano Gervasoni, José Rio-Pareja, Fèlix Pastor, Eduard Resina, i presidit per Josep Borràs, director de l’ESMUC. El jurat va destacar l’alt nivell de les obres presentades en aquesta edició.

Miguel Farías és un jove compositor xilè (nascut el 1983) que començà els estudis a la Universitat de Xile i els continuà a l’Haute École de Musique de Ginebra, al CNR de Lió i al Conservatori d’Aubervilliers. Les seves obres han estat interpretades per formacions com l’Ensemble Intercontemporain, l’Ensemble Contrechamps o el Grup Instrumental de València, i també per orquestres com l’Orquesta de RTVE, Orquestra de Lilla, Korean Symphony Orchestra i Orquesta Sinfónica de Xile, entre d’altres. Ha guanyat diferents premis (Injuve 2007, Espanya; Luis Advis 2007, Xile; Patronize Award del Concurs BMW Música Viva de l’Orquestra de Ràdio Baviera, Munic) i ha estat finalista en concursos com l’Isang Yun Music Prize 2007 de Corea i el Reina Elisabeth 2009 de Bèlgica, entre d’altres. El 2008 va ser seleccionat com a compositor resident del Fòrum de Compositors Joves, de l’Ensemble Aleph.

El Premi Internacional Joan Guinjoan per a Joves Compositors, que organitza l’ESMUC per mitjà del Departament de Teoria, Composició i Direcció, ha valorat un total de quaranta composicions procedents de més de 20 països. El guardó vol donar suport a la creació actual de les noves generacions i, a la vegada, establir un marc per a la creació de noves obres en una diversitat de tendències, estils i formacions instrumentals.

Descarregar PDF

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Durant mig any, un grup de recerca de @UniBarcelona ha estat analitzant el sector de la música clàssica a Catalunya per encàrrec d' @ACIMC2. El resultat és un informe inèdit. Més informació, al nostre web! http://www.revistamusical.cat/lacimc-i-la-ub-presenten-el-primer-informe-sobre-la-situacio-de-la-musica-classica-a-catalunya-2021/

Parra i Imma Santacreu van actuar al @palaumusicacat dins de @bcnclassics. "Destaca el domini de les credencials estilístiques del llenguatge de Parra i la coordinació amb el compositor", diu @AlbertFFlamari1 a la crítica. Llegeix-la al web! 📸 Toni Bofill http://www.revistamusical.cat/critica/el-parra-pianistic-en-estat-pur/

La Fundació Manuel Blancafort va organitzar un concert d'homenatge al @palaumusicacat amb motiu del 125è aniversari del naixement del compositor. "L’obra de Blancafort requereix una mirada atenta", diu @PorterMarta a la crítica. Llegeix-la al web! http://www.revistamusical.cat/critica/reivindicar-manuel-blancafort/

El tenor @DavidAlegret i el pianista Rubén Fernández Aguirre van homenatjar Tomàs Garcés al @palaumusicacat. "Cal celebrar l’originalitat d’aquesta proposta", diu Jaume Comellas a la crítica. Llegeix-la al web! 📸 Toni Bofill http://www.revistamusical.cat/critica/un-concert-noucentista/

Segueix-nos a Twitter