Subscriu-te

El duo de violoncel i piano format per Irma Bau i Irina Vesenova, guanyador del 28è Concurs Paper de Música de Capellades

Irma Bau Rubinat i Irina Veselova, amb els membres del jurat
Irma Bau Rubinat i Irina Veselova, amb els membres del jurat

La vint-i-vuitena edició del Concurs Internacional Paper de Música de Capellades va tenir lloc els dies 29 i 30 d’abril passat a la Sala Paper de Música d’aquesta localitat. Dels set grups que van accedir a la prova final, el jurat va atorgar el Premi Paper de Música al duo format per Irma Bau Rubinat, violoncel, i Irina Veselova, piano, procedents de Vic i Rússia, respectivament. El jurat estava format pel mestre Antoni Ros Marbà, com a president, i amb els vocals següents: Elena Copons, Víctor Estapé, Ieva Graubina, Albert Gumí i Josep Surinyac.

Paper de Música promourà el duo guanyador per mitjà dels organitzadors corresponents, li oferirà la participació en un mínim de deu concerts i li reserva el Concert de Primavera de l’any vinent a la Sala Paper de Música de Capellades. També se li atorga el Premi Especial Hotel Santa Marta de Lloret de Mar, amb un import de 1.400 euros, i el premi d’enregistrar un màster per a l’edició d’un CD.

El guanyador i els finalistes de les darreres edicions del Concurs, mitjançant la promoció de Paper de Música, han actuat en un total de dotze concerts durant el 2016: Evenos String Quartet (guanyador 2015), Andrea Amador, violoncel (finalista 2015) i Àlex Ramírez Gama, piano.

Els finalistes i els membres del jurat
Els finalistes i els membres del jurat

En aquesta 28a edició, s’hi van inscriure un total de 51 músics: 7 solistes, 7 solistes amb acompanyant, 8 duos, 2 trios, 1 quartet i 1 quintet, procedents de Barcelona, Girona, Lleida, Tarragona, Alacant, Cadis, Ciudad Real, les Illes Balears, Madrid, València, Alemanya, Argentina, Bèlgica, Xile, Colòmbia, Cuba, França, la Gran Bretanya, Polònia, Rússia i Ucraïna. El Concurs, que va retre homenatge a la promotora musical Francesca Marlet, traspassada recentment, es va desenvolupar en 26 actuacions.

Descarregar PDF

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

El @TeatreAuditori de Sant Cugat va acollir l'últim espectacle de @LIFEVictoriaBcn. "Una petita joia d’un gènere que podríem anomenar lied representat", diu @PorterMarta a la crítica. Llegeix-la al web! 📸 Elisenda Canals-LIFE Victoria http://www.revistamusical.cat/critica/petita-joia-poetica-amb-felicity-lott/

El baríton Konstantin Krimmel va actuar dos dies consecutius al @palaumusicacat. "Una veu bonica, clara, ben timbrada", diu Xavier Pujol a la crítica. Llegeix-la al web! 📸 Toni Bofill http://www.revistamusical.cat/critica/krimmel-el-nou-bariton/

David Puertas proposa diverses rutes musicals al seu últim llibre. "L’amplíssim bagatge d’erudició que aporta l’autor sap vestir-se amb robes d’accessibilitat dissimulant-ne l’essència", diu @AlbertFFlamari1 a la crítica. Llegeix-la al web! 📸 Foix Coll http://www.revistamusical.cat/critica/de-ruta-amb-la-classica/

Durant mig any, un grup de recerca de @UniBarcelona ha estat analitzant el sector de la música clàssica a Catalunya per encàrrec d' @ACIMC2. El resultat és un informe inèdit. Més informació, al nostre web! http://www.revistamusical.cat/lacimc-i-la-ub-presenten-el-primer-informe-sobre-la-situacio-de-la-musica-classica-a-catalunya-2021/

Segueix-nos a Twitter