Subscriu-te

El festival Música a la Catalunya Romànica porta el Barroc al Pirineu Oriental

El grup basc Anaiki

La Catalunya Nord (a la regió administrativa francesa del Llenguadoc-Rosselló) acollirà el proper mes de setembre la 29a edició del festival Música a la Catalunya Romànica. Nascut l’any 1983, la iniciativa va tenir des de l’inici l’objectiu de crear un festival itinerant, fora de Perpinyà, que portés el públic a les esglésies i capelles romàniques, llocs que en alguns casos són fins i tot desconeguts pels mateixos nord-catalans, i a més, situar el festival al mes de setembre, com a prolongació natural de la vida cultural. Així doncs, el festival programarà vuit concerts que es desenvoluparan els quatre caps de setmana de setembre i en els quals la música barroca tindrà un pes important.

El festival començarà el 2 de setembre a l’ermita de Sant Ferriol de Ceret, on actuarà el Conjunt Artemandolina, amb un programa que inclou concerts i sonates de Vivaldi, a més d’obres dels grans mestres de la mandolina Arrigoni, Cocchi i Serto. La setmana següent, el divendres 7 de setembre, tindrà lloc  un concert a l’església de Sant Andreu dedicat als cants sagrats barrocs russos, amb el conjunt de vuit veus mixtes Chersonese, dirigit per Maria Kondraixkova, i el mateix cap de setmana, Paul O’Dette, reconeguda figura de la música antiga, oferirà el seu recital de llaüt titulat “El llaüt dels prínceps”, amb obres de Dowland, Huwet, Neusidler, Besart i Molinaro, a l’església de Cabestany. La catedral d’Elna acollirà el 14 de setembre un dels grans concerts del festival, amb la interpretació de la Passió segons sant Joan de J. S. Bach a càrrec de l’Orquestra Barroca Catalana amb Santi Aubert com a primer violí i la direcció de Charles Simouse, que comptarà amb les veus del tenor Lluís Vilamajó, la soprano Marta Mathéu, la mezzosoprano Lidia Vinyes Curtis, el tenor David Hernández i el baix Pau Bordas, a més de la Polifònica de Vilafranca. El diumenge 16 de setembre es presentarà a l’església de Canòes el Da Vinci Project, que ofereix la reconstrucció de l’organetto dissenyat per Leonardo da Vinci al voltant de 1503, acompanyat de violí, arpa i veu.

El festival ofereix un viatge per les diverses concepcions europees del Barroc i el concert del 21 de setembre a l’església del Voló es dedicarà al Regne Unit amb la combinació de la percussió de Maria-Ange Petit, el llaüt de Thomas Dunford i el sac de gemecs i la viola de roda interpretades per Christophe Tellart. El festival es completa amb el duet de violes de gamba de Guido Balestracci i Martin Zeller a la capella del Monestir de Paçà el 23 de setembre i el concert dedicat als cants espirituals del País Basc a càrrec del cor basc d’homes Anaiki sota la direcció de Jean-Marie Guezala, el 29 de setembre a la catedral d’Elna.

Es pot consultar més informació i fer reserves al web del festival: www.musiquecatalogneromane.fr o l’adreça de correu electrònic festivalmcr66@orange.fr.

Descarregar PDF

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

El compositor @ManelRibera1, l'oboista Cristina Gómez Godoy i la directora @TongRebecca van coincidir a la temporada d' @OrquestraOBC. "Tong va optar per una direcció 'épatant'", diu @PorterMarta a la crítica. Llegeix-la al web! 📸May Zircus/L'Auditori http://www.revistamusical.cat/critica/una-mirada-al-passat-i-al-futur-de-la-musica-classica/

El @TeatreAuditori de Sant Cugat va acollir l'últim espectacle de @LIFEVictoriaBcn. "Una petita joia d’un gènere que podríem anomenar lied representat", diu @PorterMarta a la crítica. Llegeix-la al web! 📸 Elisenda Canals-LIFE Victoria http://www.revistamusical.cat/critica/petita-joia-poetica-amb-felicity-lott/

El baríton Konstantin Krimmel va actuar dos dies consecutius al @palaumusicacat. "Una veu bonica, clara, ben timbrada", diu Xavier Pujol a la crítica. Llegeix-la al web! 📸 Toni Bofill http://www.revistamusical.cat/critica/krimmel-el-nou-bariton/

David Puertas proposa diverses rutes musicals al seu últim llibre. "L’amplíssim bagatge d’erudició que aporta l’autor sap vestir-se amb robes d’accessibilitat dissimulant-ne l’essència", diu @AlbertFFlamari1 a la crítica. Llegeix-la al web! 📸 Foix Coll http://www.revistamusical.cat/critica/de-ruta-amb-la-classica/

Segueix-nos a Twitter