Subscriu-te

El Liceu acollirà dues funcions d’”Il trovatore” en versió de concert amb Dudamel i Netrebko

La producció, que tindrà lloc els dies 1 i 4 d’octubre, serà la primera òpera de la programació ja presentada, i suposarà el debut del director veneçolà al coliseu de la Rambla i amb aquesta partitura verdiana, així com la primera ocasió en què coincidirà amb la diva russa.

Anna Netrebko i Gustavo Dudamel ja eren dos dels principals atractius de les properes temporades del Gran Teatre del Liceu, per on havien de passar per separat el gener de 2021 –en el cas de la soprano, que hi oferirà un recital- i en una data futura encara per determinar –en el cas de Dudamel, per dirigir-hi “La flauta màgica”-. Amb tot, serà molt abans que tots dos artistes coincidiran, per primer cop en les seves carreres, a l’escenari barceloní, amb dues funcions en versió de concert de l’òpera verdiana “Il trovatore” els propers dies 1 i 4 d’octubre.

Així, el director veneçolà veurà complert el seu somni de dirigir aquesta partitura al capdavant d’un repartiment que encapçalarà Netrebko però del qual també formaran part Yusif Eyvazov, Ludovic Tézier i Okka von der Damerau.

La feliç coincidència és un nou fruit de la gestió del director artístic de la institució, Víctor Garcia de Gomar, i de la fructífera relació professional que manté amb Dudamel, el calendari del qual ha quedat alliberat després de la cancel.lació de la temporada de l’Orquestra Filharmònica de Los Angeles, de la qual és titular.

Considerat un dels millors directors d’orquestra del món, Gustavo Dudamel dirigeix l’Orquestra Simfònica Simón Bolívar de Veneçuela des del 1999 i la Filharmònica de Los Angeles des del 2009. Actua regularment, però, als escenaris més importants d’arreu del món i les últimes temporades ha visitat la ciutat de Barcelona en diverses ocasions, com també ho ha fet, en el passat, la soprano russa Anna Netrebko.

Descarregar PDF

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

El @TeatreAuditori de Sant Cugat va acollir l'últim espectacle de @LIFEVictoriaBcn. "Una petita joia d’un gènere que podríem anomenar lied representat", diu @PorterMarta a la crítica. Llegeix-la al web! 📸 Elisenda Canals-LIFE Victoria http://www.revistamusical.cat/critica/petita-joia-poetica-amb-felicity-lott/

El baríton Konstantin Krimmel va actuar dos dies consecutius al @palaumusicacat. "Una veu bonica, clara, ben timbrada", diu Xavier Pujol a la crítica. Llegeix-la al web! 📸 Toni Bofill http://www.revistamusical.cat/critica/krimmel-el-nou-bariton/

David Puertas proposa diverses rutes musicals al seu últim llibre. "L’amplíssim bagatge d’erudició que aporta l’autor sap vestir-se amb robes d’accessibilitat dissimulant-ne l’essència", diu @AlbertFFlamari1 a la crítica. Llegeix-la al web! 📸 Foix Coll http://www.revistamusical.cat/critica/de-ruta-amb-la-classica/

Durant mig any, un grup de recerca de @UniBarcelona ha estat analitzant el sector de la música clàssica a Catalunya per encàrrec d' @ACIMC2. El resultat és un informe inèdit. Més informació, al nostre web! http://www.revistamusical.cat/lacimc-i-la-ub-presenten-el-primer-informe-sobre-la-situacio-de-la-musica-classica-a-catalunya-2021/

Segueix-nos a Twitter