Subscriu-te

El Teatre Instrumental estrena cicle propi a l’Ateneu Barcelonès

El Teatre Instrumental en una actuació a l’Ateneu Barcelonès
El Teatre Instrumental en una actuació a l’Ateneu Barcelonès

La formació també oferirà concerts de la Xarxa de Músiques de JJMM de Catalunya aquests novembre.L’orquestra clàssica El Teatre Instrumental, liderada pel clarinetista Lorenzo Coppola, inaugura aquesta temporada cicle propi a l’Ateneu Barcelonès. Després de ser un dels grups de la primera temporada Residents a l’Ateneu durant la primera meitat del 2013, El Teatre Instrumental proposa per al cicle 2013-14 un seguit de programes que tenen com a objectiu primordial ressaltar el vincle existent entre la música i el teatre, un lligam oblidat al llarg dels anys, com explica el mateix líder de la formació, Lorenzo Coppola.

Lorenzo Coppola
Lorenzo Coppola

Membre estable d’orquestres especialitzades en interpretació amb criteris històrics i instruments d’època, com la Freiburger Barockorchester, Les Arts Florissants o el Kuijken Quartet, Coppola va liderar el que en un principi va ser un projecte del Departament de Música Antiga de l’Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC), el 2011. L’orquestra té el suport d’altres músics de prestigi i també professors de l’ESMUC, com el fagotista Josep Borràs (director de l’ESMUC i membre de l’Schola Cantorum de Basilea, Hespèrion XXI i La Capella Reial de Catalunya), Emilio Moreno (El Concierto Español, La Real Cámara, Orchestra of the Eighteen Century), Pablo Valetti (Café Zimmermann, Le Concert des Nations, Les Arts Florissants) i Andrew Ackermann (Concentus Musicus de Viena).

El Teatre Instrumental mostra, com el seu nom indica, el lligam entre música i teatre, una característica de la música clàssica oblidada amb els anys. Ofereix un repertori integrat essencialment per les figures més representatives del Classicisme vienès, com Haydn, Mozart i Beethoven i en els seus concerts posa l’accent en el vincle històric entre música instrumental i òpera, ja que el Classicisme és l’època en què la influència de l’opera buffa en la cultura popular burgesa és tan gran que impregna també la música instrumental. Els seus concerts inclouen, per tant, una explicació didàctica i adequada al públic present, per trencar la barrera habitual entre escenari i pati de butaques.

En el seu cicle permanent a l’Ateneu Barcelonès, El Teatre Instrumental interpretarà quatre concerts entre el 12 de gener i el 15 de juny, amb obres representatives del Classicisme, com la Simfonia núm. 89 de Haydn (15 de gener), el Concert per a fagot de Mozart (9 de febrer), el Concert per a clarinet de Mozart (16 de març) i una selecció de “peces exòtiques” en el concert de cloenda del 15 de juny.

A més, i en col·laboració amb la Xarxa de Músiques de Joventuts Musicals de Catalunya, El Teatre Instrumental ha voltat amb el seu espectacle ‘Nocturns per al rei de Nàpols’ de Haydn per diverses localitats: Banyoles, els Hostalets de Pierola, la Bisbal d’Empordà i Palamós, a les quals cal afegir els concerts encara pendents a Tarragona (12 de novembre), Sabadell (15 de novembre) i Manresa (16 de novembre).

Aquesta temporada 2013-14 El Teatre Instrumental presenta també dos concerts al nou Born Centre Cultural. El 20 de desembre oferirà un programa amb obres de Mozart i Händel per a soprano i orquestra, mentre que el proper 9 de maig de 2014 oferirà el Concert en Sol major per a violí de Mozart, entre altres obres.

Descarregar PDF

.@FIMCPeralada i @Fest_Torroella són amfitrions, avui i demà, dels representants dels festivals espanyols associats a @FestClasica. Entre d'altres qüestions del seu futur, l'assemblea decidirà l'acceptació de quatre nous festivals, que elevarien a 40 els socis de l'entitat.

Noa va presentar al @palaumusicacat l'espectacle 'Letters to Bach'. "Tot va ser fet, dit, tocat amb molt de respecte i molt d’afecte", diu Xavier Pujol a la crítica. Llegeix-la al web! (Foto: Toni Bofill) http://www.revistamusical.cat/critica/bach-a-la-frontera/

El @Liceu_cat va acollir la producció de la 'Bottega d'opera' de @esmuccat, "fruit d’una rocambolesca història de recerca, amb gir historiogràfic inclòs", en paraules d' @AlbertFFlamari1 a la crítica. Llegeix-la al web! (Foto: Toni Bofill) http://www.revistamusical.cat/critica/de-quan-barcelona-era-un-vertader-centre-operistic/

La darrera producció de @operacatalunya ja és en marxa. "Afrontar 'Aida' és sempre un repte extraordinari, tant pel que fa a la dificultat de producció com per la complexitat interpretativa", diu @m_sancliment a la crítica. Llegeix-la al web! http://www.revistamusical.cat/critica/aida-celebra-150-anys-amb-una-gira-de-bracet-de-sabadell/

Segueix-nos a Twitter