El violí de Tomas Cotik

disc Centaur-Bach-Telemann-Schubert-Piazzolla-Tomas Cotik

Solo

Telemann: Fantasies. J. S. Bach: Suite núm. 3, en Do major. Schubert: Ländler. Piazzolla: Tango-Étude.

Tomas Cotik, violí. Centaur, 2014.

 

El violinista argentí Tomas Cotik posseeix una sòlida formació artística, reafirmada pels seus doctorat per la Universitat de Miami, màster de música per la Univeristat de Freiburg i diploma artístic per la Glenn Gould School de Toronto. Concerts amb Gergiev, Tilson Thomas o Roberto Abbado avalen una sòlida carrera internacional d’un artista que com a musicòleg ha estudiat profundament la música de Schubert, sobre el qual ha realitzat la tesi doctoral. Aquest preàmbul sembla necessari per referir-nos a un violinista que coneix i treballa a bastament la música que passa per les seves mans abans d’interpretar-la.

A l’hora d’afrontar les Fantasies de Telemann i la Tercera Sonata de Bach utilitza un arquet barroc sobre violí modern per apropar-se d’aquesta manera als timbres de l’època, amb un aprofundiment i una bellesa lírica portadors de gran refinament. Si en aquesta música se’ns mostra un intèrpret que cerca la profunditat, en els Ländler de Schubert expressa tot el que significa espontaneïtat. Així, si anys enrere va fer l’enregistrament de la integral de l’obra per a violí i piano de Schubert, ara afronta quatre Ländler que ell mateix va descobrir i que interpreta amb gràcia i subtilesa, tot exposant el ritme ternari d’aquestes danses tradicionals austríaques. Com a cloenda de l’enregistrament, arribem als Tango-Étude de Piazzolla; originàriament escrits per a flauta, Cotik hi ofereix una barreja de lirisme seductor i un virtuosisme sempre controlat. Un violinista amb una sòlida formació acadèmica emergeix en les seves interpretacions personals.  Lluís Trullén

 

 

Post Your Thoughts