Subscriu-te

Es cancel·la el concert al Palau amb l’òpera ‘Only the sound remains’ de Kaija Saariaho, per dificultats tècniques

Es substitueix per un concert d’homenatge a la compositora finlandesa, el mateix dia

L’òpera de cambra Only the sound remains de Kaija Saariaho programada al Palau de la Música Catalana per divendres 14 d’octubre de 2022 (19 h, Sala de Concerts), dins el cicle Palau Òpera, no es podrà oferir per les dificultats tècniques insalvables que requereix el tipus de producció, ateses les limitacions que té una sala històrica com la del Palau. Malgrat tot, el mateix dia i a la mateixa hora, coincidint amb el setantè aniversari de la compositora, s’ha programat un concert de cambra al Petit Palau dedicat igualment a Saariaho. Des del Palau de la Música Catalana s’estan buscant localitzacions alternatives a Barcelona per reprogramar l’òperaesmentada, Only the sound remains, en el futur.

A les persones que hagin adquirit entrades per al concert inicialment programat, se’ls afegiran els imports al saldo de client per poder bescanviar en concerts i abonaments de la temporada pròpia del Palau. Per a altres gestions relacionades amb les entrades, poden contactar amb Taquilles al seu horari habitual d’atenció.

El mateix divendres 14 d’octubre (19 h), el Petit Palau acollirà un concert de cambra en què intèrprets habituals de la música de Kaija Saariaho es reuniran per commemorar la carrera de la compositora. Aquest concert excepcional recorrerà la trajectòria de la compositora finlandesa a través d’algunes de les seves peces més destacades, com Changing light (2002, soprano i flauta) Die Aussicht (1996/2019, soprano i quartet de corda), NoaNoa (1992, flauta i electrònica), Light still and moving (2016, flauta i kantele), Nuits, adieux (1991, quartet vocal i electrònica) i Terra memoria (2006, quartet de corda), tot un ventall de metàfores visuals de la creadora que, ja de petita, havia intentat descriure en una anotació “sons grocs i nerviosos”. Les interpretaran el quartet vocal del Cor de Cambra del Palau de la Música Catalana (format per la soprano Mireia Tarragó, la mezzosoprano Mariona Llobera, el tenor Matthew Thomson i el baríton Joan Miquel Muñoz; Júlia Sesé, directora) i el Quatour Ardeo (format per Carole Petitdemange i Mi-sa Yang, violins; Yuko Hara, viola, i Matthijs Broersma, violoncel), formacions que també havien d’intervenir en l’òpera cancel·lada, i els instrumentistes Eija Kankaanranta (kantele), Camila Hoitenga (flauta) i l’enginyer de so David Poissonnier. Aquest mateix concert, amb el quartet vocal del Cor de Cambra del Palau, està inclòs en la 40a edició del Festival Internacional de Música Contemporània d’Estrasburg aquest 17 de setembre.

En finalitzar el concert, al mateix Petit Palau (20.30 h) tindrà lloc l’estrena mundial del documental Echoes of the Universe-The music of Kaija Saariaho, amb guió i direcció de Riitta Task i produït per Teatro Productions Oy/Kaisa Näreranta.

L’obra de Kaija Saariho, compositora convidada de les temporades 2020-21 i 2021-22 del Palau de la Música Catalana, continua present la temporada 2022-23 amb aquest concert i amb la voluntat de recuperar una part de la programació que es va haver de cancel·lar, posposar o canviar a causa de la pandèmia.

Kaija Saariaho (Hèlsinki, 14 d’octubre de 1952) és reconeguda internacionalment com una de les grans compositores del present. La seva obra està íntimament connectada amb la natura i compromesa amb el desenvolupament de noves formes de creació musical. Després dels estudis a Hèlsinki i Friburg, viu fincada a París arran de la seva formació a l’Institut de Recerca i Coordinació d’Acústica i Música (IRCAM), fundat per Pierre Boulez. Allà investiga i experimenta amb l’electrònica, que utilitza fonamentalment per aconseguir els efectes acústics que l’espai sonor de les sales de concerts no li ofereixen.

La seva relació amb la ciutat de Barcelona ve de lluny, com també l’admiració per l’obra arquitectònica d’Antoni Gaudí i el Modernisme, capaç de transformar en elements arquitectònics les formes de la natura, fet que també trobem al Palau de la Música Catalana de Lluís Domènech i Montaner. A l’edifici modernista s’han pogut sentir les obres: Oltra mar, per l’Orfeó Català i l’OBC (19 de febrer de 2022), dirigits per Anna Maria Helsing; l’estrena a l’Estat espanyol de Reconnaissance, pel Cor de Cambra del Palau (12 de novembre de 2021), dirigit per Simon Halsey, i Notes on light, per l’Orquestra Simfònica de l’ESMUC (20 de maig de 2021), dirigida per Ernest Martínez Izquierdo.

Imatge destacada: Kaija Saariaho. ©Maarit Kytöharju

Descarregar PDF

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Fins al 9 d'octubre, el @Liceu_cat ofereix 'Don Pasquale' de Donizetti. "Musicalment, aquest 'Don Pasquale' va funcionar força bé", diu Xavier Pujol a la crítica. Llegeix-la al web! 📸 David Ruano http://www.revistamusical.cat/critica/un-bon-don-pasquale-actualitzat-per-comencar/

La @JOSBorquestra enceta temporada al @palaumusicacat diumenge, 2 d'octubre (17,30 h) amb un concert solidari per a @afab_bcn. En el programa, la Segona Simfonia de Rakhmàninov dirigida per Carlos Checa. Més informació, al nostre web! http://www.revistamusical.cat/la-jove-orquestra-simfonica-de-barcelona-presenta-la-8a-temporada-amb-seu-al-palau/

Aquest dissabte, 1 d'octubre (12 h), la @CamerataP debuta al @palaumusicacat al costat del Bambú Ensemble. Interpretaran un programa amb obres de Mendelssohn, Martínez Campos i Bruch.

El llautista @HopkinsonSmith va ser el protagonista dels concerts centrals de l'any Joan Carles i Amat. "El teixit musical es descabdellava orgànicament", diu Abel Miró a la crítica. Llegeix-la al web! @museumusicabcn http://www.revistamusical.cat/critica/un-mestre-de-retorica/

Segueix-nos a Twitter