Subscriu-te

Estrena mundial d’una obra de Benet Casablancas a Palau 100

Benet Casablancas. © Xavi Olivé

El dilluns 27 de febrer s’escau el novè concert del cicle Palau 100, amb la London Philarmonic Orchestra dirigida per Vladimir Jurowski (Palau de la Música, 20.30 h), i en el qual es presentarà l’estrena mundial de l’obra Darkness visible, nocturn per a orquestra de Benet Casablancas. El concert també ofereix altres ingredients destacats: la participació del pianista Joaquín Achúcarro interpretant el Concert per a piano i orquestra núm. 2 de Brahms –precisament la primera vegada que Achúcarro va interpretar aquest concert va ser al Palau de la Música amb l’OBC, i entre el públic hi havia Alícia de Larrocha i Rosa Sabater– i el debut al Palau del director Vladimir Jurowski.

El concert començarà amb l’estrena de Casablancas, una obra que culmina la trilogia orquestral integrada per The Dark Backward of Time i Alter Klang, al voltant del concepte del silenci. Aquesta obra va ser un encàrrec del mateix Vladimir Jurowski fa dos anys. En el núm. 325 de la «Revista Musical Catalana» (gener-febrer 2012), en l’article “Benet Casablancas amb la London Philharmonic” es relata aquest fet a propòsit d’aquest concert i l’estrena.

Després s’interpretarà la Simfonia núm. 38, en Re major, “Praga” de Mozart, estrenada a Praga l’any 1787, que s’adeia molt amb els gustos bohemis, i que torna a una estructura en tres moviments i amb profusió d’intervencions dels vents, que a la ciutat disposaven de reconeguts intèrprets.

Finalment, Joaquín Achúcarro, figura degana de l’escola pianística espanyola, interpretarà un dels concerts amb més dificultat del repertori per a piano, el Concert per a piano núm. 2 de Brahms, una autèntica simfonia amb piano solista.

Vladimir Jurowski (Moscou, 1972) va ser durant cinc anys primer Kapellmeister de la Komische Oper de Berlín, càrrec que va compaginar amb la direcció en diversos teatres d’òpera com La Scala de Milà, l’Òpera de París o el Metropolitan de Nova York. L’any 2001 va ser el director titular del Festival de Glyndebourne i després el titular de la London Philharmonic Orchestra. També ha treballat amb altres orquestres de prestigi, com la Filharmònica de Berlín, Royal Concertgebouw d’Amsterdam o la de la Ràdio de Baviera; i aquest any debuta al capdavant de la Filharmònica de Viena i les simfòniques de San Francisco i Boston. La London Philharmonic Orchestra va ser fundada el 1932 per Sir Thomas Beecham.

Descarregar PDF

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Beethoven i Mahler seran els protagonistes del concert inaugural d'una nova temporada del @palaumusicacat. Més informació, al nostre web! @riccardochailly @FilarmoniScala http://www.revistamusical.cat/riccardo-chailly-i-lorquestra-filharmonica-de-la-scala-inauguren-la-temporada-2022-23-del-palau-de-la-musica-catalana/

Palau Digital publica gratuïtament l’estrena mundial de John Williams que @marctimon va dirigir al @palaumusicacat el 21 de juny de 2021: el 'Preludi' del díptic 'Preludi i Scherzo' per a piano i orquestra, a càrrec de la pianista Gloria Cheng i @OSValles. 📸 Lorenzo Duaso

🏅Los ganadores del Premio Nacional de Música 2022🎶 son:
⚪️En Interpretación: el director y flautista, Jaime Martín por "su indiscutible talento musical"
⚪️En Composición: la creadora Alicia Díaz de la Fuente por “el color y la sutileza tímbrica de sus composiciones”.
¡Bravo!👏

Fins al 9 d'octubre, el @Liceu_cat ofereix 'Don Pasquale' de Donizetti. "Musicalment, aquest 'Don Pasquale' va funcionar força bé", diu Xavier Pujol a la crítica. Llegeix-la al web! 📸 David Ruano http://www.revistamusical.cat/critica/un-bon-don-pasquale-actualitzat-per-comencar/

Segueix-nos a Twitter