Subscriu-te
,

‘Falstaff’ inaugura la temporada d’Òpera a Catalunya 2018-19 de l’AAOS

La futura Fundació Òpera a Catalunya aportarà un model de gestió sostenible i un coixí econòmic sòlid.

L’òpera de Giuseppe Verdi Falstaff inaugurarà demà dimecres, 24 d’octubre (20 h, La Faràndula de Sabadell), la temporada 2018-19 del cicle Òpera a Catalunya, un títol que l’Associació d’Amics de l’Òpera de Sabadell (AAOS) produeix per primera vegada en trenta-sis anys d’història i que suposa l’aposta forta de la temporada. Completaran el cicle dos títols de gran repertori, L’elisir d’amore de Donizetti i La bohème de Puccini; les tres produccions comptaran, com és habitual, amb el Cor Amics de l’Òpera de Sabadell i l’Orquestra Simfònica del Vallès (OSV).

L’òpera de Verdi, basada en diversos relats de William Shakespeare, comptarà per als rols principals amb Cales Daza, Svetla Krasteva, Toni Marsol, Albert Casals i Marga Cloquell, sota la direcció de Daniel Gil de Tejada (director del Cor AAOS) i amb direcció d’escena de Pau Monterde, que ha concebut una visió “feminista” de l’obra. Aquest títol viurà dues funcions més a Sabadell, divendres i diumenge que ve, i després voltarà per Reus, Lleida, Sant Cugat del Vallès, Granollers, Manresa i Tarragona. Falstaff també serà el títol protagonitzat pels alumnes de l’Escola d’Òpera de Sabadell, que oferiran dues funcions especials a Sabadell el 25 i 27 d’octubre.

L’elisir d’amore de Donizetti, en una producció que ja es va presentar l’any 2011, serà protagonitzada per les veus de Núria Vilà, César Cortés, Juan Carlos Esteve, Manel Esteve i Laura Obradors, sota la direcció de Santiago Serrate i direcció d’escena de Carles Ortiz. I La bohème de Puccini, en una producció de l’any 2015, tindrà Maite Alberola i Enrique Ferrer com a Mimì i Rodolfo, sota la direcció de Gil de Tejada i direcció d’escena de Carles Ortiz; i també les veus de Maria Miró, Enric Martínez-Castignani, Gerard Farreras, Pedro Quiralte-Gómez i la col·laboració especial de Dalmau González. L’elisir d’amore es podrà veure al febrer a Sabadell i després a Reus, Sant Cugat del Vallès, Granollers, Tortosa, Girona, Manresa, Lleida, Tarragona i Vic; mentre que La bohème es veurà a Sabadell al maig i passarà per Manresa, Sant Cugat del Vallès, Granollers, Reus, Viladecans, Barcelona (Palau de la Música Catalana, en versió de concert), Girona, Tarragona i Vic.

Podeu veure aquí el detall de la temporada.

Creació de la Fundació Òpera a Catalunya

Amb la finalitat d’assegurar el futur d’Òpera a Catalunya al territori català, augmentar el circuit actual i consolidar un relleu generacional, l’Associació d’Amics de l’Òpera de Sabadell i l’Orquestra Simfònica del Vallès es fusionaran en una nova entitat, la Fundació Òpera a Catalunya (FOC), en què també prendran part la Fundació Banc Sabadell i la Fundació Fluidra. Una entitat que també aportarà un model de gestió sostenible, un coixí econòmic sòlid, i la consolidació de la ciutat de Sabadell com a centre de producció operística. És previst que la FOC es presenti oficialment el març de l’any que ve. Recordem que l’AAOS es va veure afectada per problemes econòmics greus a causa de l’IVA reclamat per l’Agència Tributària, entre altres circumstàncies, fet que en va posar en perill la continuïtat de l’activitat. Actualment la fusió amb la Simfònica del Vallès i l’augment del 34% d’aportació de la Generalitat han permès presentar aquesta nova temporada d’òpera, que té un pressupost d’1,5 milions d’euros. La temporada passada Òpera a Catalunya va tenir un total de 28.000 espectadors.

Imatge destacada: Toni Marsol com a Falstaff. © Antoni Bofill per l’AAOS

Descarregar PDF

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

El compositor @ManelRibera1, l'oboista Cristina Gómez Godoy i la directora @TongRebecca van coincidir a la temporada d' @OrquestraOBC. "Tong va optar per una direcció 'épatant'", diu @PorterMarta a la crítica. Llegeix-la al web! 📸May Zircus/L'Auditori http://www.revistamusical.cat/critica/una-mirada-al-passat-i-al-futur-de-la-musica-classica/

El @TeatreAuditori de Sant Cugat va acollir l'últim espectacle de @LIFEVictoriaBcn. "Una petita joia d’un gènere que podríem anomenar lied representat", diu @PorterMarta a la crítica. Llegeix-la al web! 📸 Elisenda Canals-LIFE Victoria http://www.revistamusical.cat/critica/petita-joia-poetica-amb-felicity-lott/

El baríton Konstantin Krimmel va actuar dos dies consecutius al @palaumusicacat. "Una veu bonica, clara, ben timbrada", diu Xavier Pujol a la crítica. Llegeix-la al web! 📸 Toni Bofill http://www.revistamusical.cat/critica/krimmel-el-nou-bariton/

David Puertas proposa diverses rutes musicals al seu últim llibre. "L’amplíssim bagatge d’erudició que aporta l’autor sap vestir-se amb robes d’accessibilitat dissimulant-ne l’essència", diu @AlbertFFlamari1 a la crítica. Llegeix-la al web! 📸 Foix Coll http://www.revistamusical.cat/critica/de-ruta-amb-la-classica/

Segueix-nos a Twitter