Subscriu-te
,

Homenatge a Pierre Boulez a l’ESMUC

Pierre Boulez. © Uwe Arens / Deutsche Grammophon
Pierre Boulez. © Uwe Arens / Deutsche Grammophon

El pianista Daniel Taboada, alumne de Pierre Réach a l’Escola Superior de Música de Catalunya, interpretarà l’obra pianística de Pierre Boulez (1945-1946), junt amb obra d’Olivier Messiaen, a la sala de cor de l’ESMUC el proper dijous 14 d’abril, a les 19 h.

Tal com el mateix pianista explica: “La mort de Pierre Boulez és un fita que marca el final, tant de la seva vida com d’una generació que volgué capgirar i reinterpretar la creació artística de la segona meitat del segle XX en tots els sentits i aspectes imaginables. D’aquesta manera, seria impensable entendre l’evolució de la música sense un nom com el que ens ocupa, i sobretot, seria un error. El personatge de Pierre Boulez, polèmic i radical, abocat al conflicte i a la disputa com ningú altre de la seva generació, tant desperta passions com evoca el més absolut odi, i es configura així com una figura inqüestionable de l’art, que ens ajuda a entendre i a pensar-nos com a cultura, com a europeus del nostre temps.”

L’alumne de Pierre Réach, Daniel Taboada, encarregat de l’homenatge, explica els orígens de la seva relació amb l’obra de Pierre Boulez: “En un moment i unes circumstàncies de la meva vida en què em descobreixo a mi mateix definint el camí de la meva vida artística, de la mateixa manera que ell definint-se com a compositor absolutament renovador escrivia les seves primeres obres mestres, com les Douze notations i la Première Sonate per a piano. Per aquests motius, em resulta molt proper i molt intens acostar-me a unes obres escrites per un jove Boulez que, ple de refinament i intel·ligència, no renuncia a la violència i la sexualitat intrínseca de la seva persona i de la seva situació vital creant unes obres completament personals, plenes d’una poètica refinada i un gust exquisit, des d’una concepció artística que encara després de setanta anys, no deixa ningú indiferent.”

El compositor francès, traspassat el 5 de gener de 2016, als noranta anys d’edat, és una de les figures més icòniques del segle XX, tant en el seu vessant com a compositor com també en el vessant de director i creador d’una institució cabdal per a l’exploració i el desenvolupament de la música moderna: l’IRCAM (Institut de Recherche et Coordination Acoustique/Musique) de París.

Descarregar PDF

Amb motiu de l'inici, el proper 2 de novembre, de la residència del @CosmosQuartet al @palaumusicacat, compartim l'entrevista que els vam fer i que publiquem a la portada del nostre darrer número. Llegeix-la al web! (Foto: @quimroser) http://www.revistamusical.cat/entrevistes/tres-temporades-per-gaudir-de-la-musica-de-cambra-al-palau/

La @fschubertfilh presenta la seva plataforma digital amb un festival en línia, el Barcelona Autumn Symphony Festival. Del 27 al 31 d'octubre, ofereix cada vespre (20 h) gratuïtament una selecció dels millors enregistraments d'aquesta temporada.

El @PluralEnsemble estrena aquest divendres al Festival Encuentros Sonoros de Sevilla, sota la direcció de @FabianPanisello, l'obra 'Quadern de Haikus (Notes d'un dietari)', per a conjunt de cambra, del compositor @BENETCA, un homenatge a quatre personalitats de la cultura.

L'@orquestraOJC va encetar temporada al costat de la violinista Maya Levy. "L’OJC sabé brillar i mostrar-se intensa, en una lectura de traç ampli i efusivitat lírica", diu @SantiRiu en la crítica. Llegeix-la al web! http://www.revistamusical.cat/critica/iniciant-el-vinte-aniversari/

Segueix-nos a Twitter