Subscriu-te
,

Homenatge a Pierre Boulez a l’ESMUC

Pierre Boulez. © Uwe Arens / Deutsche Grammophon
Pierre Boulez. © Uwe Arens / Deutsche Grammophon

El pianista Daniel Taboada, alumne de Pierre Réach a l’Escola Superior de Música de Catalunya, interpretarà l’obra pianística de Pierre Boulez (1945-1946), junt amb obra d’Olivier Messiaen, a la sala de cor de l’ESMUC el proper dijous 14 d’abril, a les 19 h.

Tal com el mateix pianista explica: “La mort de Pierre Boulez és un fita que marca el final, tant de la seva vida com d’una generació que volgué capgirar i reinterpretar la creació artística de la segona meitat del segle XX en tots els sentits i aspectes imaginables. D’aquesta manera, seria impensable entendre l’evolució de la música sense un nom com el que ens ocupa, i sobretot, seria un error. El personatge de Pierre Boulez, polèmic i radical, abocat al conflicte i a la disputa com ningú altre de la seva generació, tant desperta passions com evoca el més absolut odi, i es configura així com una figura inqüestionable de l’art, que ens ajuda a entendre i a pensar-nos com a cultura, com a europeus del nostre temps.”

L’alumne de Pierre Réach, Daniel Taboada, encarregat de l’homenatge, explica els orígens de la seva relació amb l’obra de Pierre Boulez: “En un moment i unes circumstàncies de la meva vida en què em descobreixo a mi mateix definint el camí de la meva vida artística, de la mateixa manera que ell definint-se com a compositor absolutament renovador escrivia les seves primeres obres mestres, com les Douze notations i la Première Sonate per a piano. Per aquests motius, em resulta molt proper i molt intens acostar-me a unes obres escrites per un jove Boulez que, ple de refinament i intel·ligència, no renuncia a la violència i la sexualitat intrínseca de la seva persona i de la seva situació vital creant unes obres completament personals, plenes d’una poètica refinada i un gust exquisit, des d’una concepció artística que encara després de setanta anys, no deixa ningú indiferent.”

El compositor francès, traspassat el 5 de gener de 2016, als noranta anys d’edat, és una de les figures més icòniques del segle XX, tant en el seu vessant com a compositor com també en el vessant de director i creador d’una institució cabdal per a l’exploració i el desenvolupament de la música moderna: l’IRCAM (Institut de Recherche et Coordination Acoustique/Musique) de París.

Descarregar PDF

El @TeatreAuditori de Sant Cugat va acollir l'últim espectacle de @LIFEVictoriaBcn. "Una petita joia d’un gènere que podríem anomenar lied representat", diu @PorterMarta a la crítica. Llegeix-la al web! 📸 Elisenda Canals-LIFE Victoria http://www.revistamusical.cat/critica/petita-joia-poetica-amb-felicity-lott/

El baríton Konstantin Krimmel va actuar dos dies consecutius al @palaumusicacat. "Una veu bonica, clara, ben timbrada", diu Xavier Pujol a la crítica. Llegeix-la al web! 📸 Toni Bofill http://www.revistamusical.cat/critica/krimmel-el-nou-bariton/

David Puertas proposa diverses rutes musicals al seu últim llibre. "L’amplíssim bagatge d’erudició que aporta l’autor sap vestir-se amb robes d’accessibilitat dissimulant-ne l’essència", diu @AlbertFFlamari1 a la crítica. Llegeix-la al web! 📸 Foix Coll http://www.revistamusical.cat/critica/de-ruta-amb-la-classica/

Durant mig any, un grup de recerca de @UniBarcelona ha estat analitzant el sector de la música clàssica a Catalunya per encàrrec d' @ACIMC2. El resultat és un informe inèdit. Més informació, al nostre web! http://www.revistamusical.cat/lacimc-i-la-ub-presenten-el-primer-informe-sobre-la-situacio-de-la-musica-classica-a-catalunya-2021/

Segueix-nos a Twitter