Subscriu-te

La cripta de la Sagrada Família presenta la restauració de l’orgue Cavaillé-Coll

Després de més d’un any de treballs de restauració, l’orgue Cavaillé-Coll donat per la Congregació de Religioses del Sagrat Cor de Jesús per a la cripta de la Sagrada Família de Barcelona ha quedat instal.lat a la seva ubicació definitiva.

Es tracta d’un instrument únic a Catalunya i un dels millors orgues romàntics del món, construït per l’orguener francès Aristide Cavaillé-Coll el 1896, i omple el buit d’un instrument que s’hi va instal·lar l’any 1927 però que va desaparèixer en l’incendi provocat a l’inici de la Guerra Civil l’any 1936.

L’orgue, instal.lat fins fa poc al col.legi Sagrat Cor del carrer de la Diputació de Barcelona, és de finals del segle XIX -de la mateixa època que la cripta- i encaixa perfectament, tant per les seves dimensions com per la decoració i l’estil neogòtic del moble, en la nova ubicació.

La restitució de l’orgue de la cripta -on, fins ara, els cants s’acompanyaven amb un electrònic- formava part dels plans de renovació de la música a les celebracions de la parròquia de la Sagrada Família i ha estat possible gràcies a la donació de les seves antigues propietàries.

L’instrument, però, necessitava una restauració completa que s’ha pogut fer gràcies a una campanya de finançament i a la intervenció de l’orguener Albert Blancafort, que ha dut a terme un meticulós desmuntatge i la reparació de tots els elements, sense realitzar canvis significatius. També s’ha dotat d’un nou cos de pedal amb tres registres, ben diferenciat per no interferir en l’obra original.

L’orgue Cavaillé-Coll restaurat, tot i no ser monumental, és ric en timbres i detalls i permetrà dur a terme l’acompanyament musical de la litúrgia així com fer concerts d’orgue sol, música de cambra i acompanyament de repertori coral.

Imatge destacada: (c) Parròquia de la Sagrada Família.

Descarregar PDF

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

La soprano nord-americana @SondraRadvan va tornar al @Liceu_cat amb un concert que "semblava dissenyat a mida com a acte de coronació". Llegeix la crítica d'Albert Torrens al web! (Foto: Paco Amate) http://www.revistamusical.cat/critica/el-liceu-corona-radvanovsky/

.@FIMCPeralada i @Fest_Torroella són amfitrions, avui i demà, dels representants dels festivals espanyols associats a @FestClasica. Entre d'altres qüestions del seu futur, l'assemblea decidirà l'acceptació de quatre nous festivals, que elevarien a 40 els socis de l'entitat.

Noa va presentar al @palaumusicacat l'espectacle 'Letters to Bach'. "Tot va ser fet, dit, tocat amb molt de respecte i molt d’afecte", diu Xavier Pujol a la crítica. Llegeix-la al web! (Foto: Toni Bofill) http://www.revistamusical.cat/critica/bach-a-la-frontera/

El @Liceu_cat va acollir la producció de la 'Bottega d'opera' de @esmuccat, "fruit d’una rocambolesca història de recerca, amb gir historiogràfic inclòs", en paraules d' @AlbertFFlamari1 a la crítica. Llegeix-la al web! (Foto: Toni Bofill) http://www.revistamusical.cat/critica/de-quan-barcelona-era-un-vertader-centre-operistic/

Segueix-nos a Twitter