Subscriu-te

La cripta de la Sagrada Família presenta la restauració de l’orgue Cavaillé-Coll

Després de més d’un any de treballs de restauració, l’orgue Cavaillé-Coll donat per la Congregació de Religioses del Sagrat Cor de Jesús per a la cripta de la Sagrada Família de Barcelona ha quedat instal.lat a la seva ubicació definitiva.

Es tracta d’un instrument únic a Catalunya i un dels millors orgues romàntics del món, construït per l’orguener francès Aristide Cavaillé-Coll el 1896, i omple el buit d’un instrument que s’hi va instal·lar l’any 1927 però que va desaparèixer en l’incendi provocat a l’inici de la Guerra Civil l’any 1936.

L’orgue, instal.lat fins fa poc al col.legi Sagrat Cor del carrer de la Diputació de Barcelona, és de finals del segle XIX -de la mateixa època que la cripta- i encaixa perfectament, tant per les seves dimensions com per la decoració i l’estil neogòtic del moble, en la nova ubicació.

La restitució de l’orgue de la cripta -on, fins ara, els cants s’acompanyaven amb un electrònic- formava part dels plans de renovació de la música a les celebracions de la parròquia de la Sagrada Família i ha estat possible gràcies a la donació de les seves antigues propietàries.

L’instrument, però, necessitava una restauració completa que s’ha pogut fer gràcies a una campanya de finançament i a la intervenció de l’orguener Albert Blancafort, que ha dut a terme un meticulós desmuntatge i la reparació de tots els elements, sense realitzar canvis significatius. També s’ha dotat d’un nou cos de pedal amb tres registres, ben diferenciat per no interferir en l’obra original.

L’orgue Cavaillé-Coll restaurat, tot i no ser monumental, és ric en timbres i detalls i permetrà dur a terme l’acompanyament musical de la litúrgia així com fer concerts d’orgue sol, música de cambra i acompanyament de repertori coral.

Imatge destacada: (c) Parròquia de la Sagrada Família.

Descarregar PDF

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Contents de ser-hi presents amb dos exemplars de la nostra Revista dedicats a Pau Barceló: el 149 (març 1997) i el 375 (gener 2022)!!! Gràcies, @cedocpalau!

El @Corjove va interpretar el 'Requiem' de Fauré en l'últim concert dirigit per @estevenabona al @palaumusicacat. "Va exhibir la seva capacitat per transmetre emoció des de l’elegància i la contenció", diu Jaume Comellas a la crítica. Llegeix-la al web! http://www.revistamusical.cat/critica/requiem-de-faure-i-per-una-trajectoria/

.@bcnclassics va tornar a dur l'Academy of Saint Martin in the Fields a Barcelona. "El @palaumusicacat va omplir-se del so inconfusible de l’Academy, precís, d’afinació cristal·lina", diu Lluís Trullén en la crítica. Llegeix-la al web! (Foto: Toni Bofill) http://www.revistamusical.cat/critica/lacademy-of-saint-martin-in-the-fields-perfeccio-impertorbable/

Una altra cita estival que no faltarà a les agendes és el Festival Internacional de Música Clàssica de Sant Fruitós de Bages, enguany dedicat a Teresa Berganza. Més informació, al nostre web! http://www.revistamusical.cat/el-festival-internacional-de-musica-de-sant-fruitos-de-bages-presenta-la-28a-edicio/

Segueix-nos a Twitter