Subscriu-te

La novena edició del festival Bachcelona oferirà noves visions i revisions de l’obra de Bach

De l’1 al 8 de juliol tindran lloc onze concerts de diversos formats que responen a l’esperit innovador que caracteritza l’esdeveniment. Una de les novetats d’aquesta edició serà la vessant solidària de quatre concerts, a benefici de diverses entitats que treballen per erradicar la pobresa, fomentar la inclusió social i lluitar contra l’Alzheimer. El festival també celebra el desè aniversari del projecte BZM, que durant l’última dècada ha ofert més de vuitanta cantates.

El festival arrencarà a l’Auditori de Barcelona amb la interpretació de les cantates número de catàleg 146 i 169, dirigides pel violinista Shunske Sato, que també protagonitzarà els fragments virtuosos de moviments dels concerts per a violí i oboè que Bach havia escrit prèviament i que va inserir en aquestes partitures. També intervindran en aquest concert els solistes de la Salvat Beca Bach –la soprano Mercedes Gancedo, la contralt Lara Theresa Morger, el tenor Oriol Guimerà i el baix Pau Armengol–, el Cor BZM-Acadèmia Bachcelona, el Bachcelona Consort i Daniel Tarrida a l’orgue.

Entre les propostes més originals d’aquesta edició del Bachcelona hi ha “Bach noctàmbul”, en què la clavecinista Inés Moreno interpretarà les Variacions Goldberg per a un públic que no seurà en cadires tradicionals, sinó en gandules de platja, per fer al·lusió a la llegenda segons la qual l’obra va ser composta per tractar l’insomni del comte Keyserling.

Per la seva banda, el pianista Carles Marigó i l’artista visual Francesc Isern improvisaran en una sessió experimental, que pretén sorprendre tant a nivell visual com sonor, amb el títol de “Breaking Bach”.

Un altre espai que ocuparà el Bachcelona serà el Museu de la Música, on tindran lloc dos concerts: “Més enllà de la ‘Suite’ (I i II)”, a càrrec dels violoncel·listes Clara Pouvreau i Markku Luolajan-Mikkola, que no només afrontaran repertori bachià per al seu instrument, sinó també transcripcions de peces per a violí.

La Filmoteca de Catalunya acollirà la tradicional secció Flash Bach, consistent en la projecció del documental Back to Bach amb Gidon Kremer, sobre la segona gravació d’aquest pianista rus de la Xacona de Bach, vint anys després de la primera.

Finalment, el festival també proposa un espectacle infantil de la Companyia Com Sona, titulat Ba Ba Bach! i dirigit a infants de 0 a 4 anys.

Els concerts solidaris seran “Bach al Pi” –un diàleg entre la música funerària de Joan Brudieu, de qui l’any passat es va celebrar el 500 aniversari del naixement, i Bach–, “Bach a la Mercè” –amb algunes cantates icòniques acompanyades a l’orgue–, “Bach de cambra” –un programa Bach, Kodály i Pärt, a càrrec del Duo Cassadó– i “Gaudint Bach” –amb músics de l’Orquestra del Gran Teatre del Liceu, que interpretaran la versió per a trio de les Variacions Goldberg a la Pedrera–, amb què es posarà punt final al festival.

Descarregar PDF

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

L'@OrquestraOBC ofereix un concert extraordinari, gratuït i exclusiu pels seus abonats el proper 25 de juny a @auditoribcn. Hi participarà com a solista el violinista Sergei Dogadin i estarà dirigit per Juanjo Mena. El programa serà monogràfic amb obres de Txaikovski.

Fins a 17 concerts, deu d'ells d'artistes que debuten al festival, tindran lloc aquest estiu al @Fest_Torroella. Més informació, al nostre web! http://www.revistamusical.cat/el-festival-de-torroella-de-montgri-culmina-la-celebracio-del-seu-40e-aniversari-aquest-2021/

La soprano Carolyn Sampson i @JDELARUBIA van compartir escenari al @palaumusicacat. "Escoltar aquest Àlbum, pensat per ser ofert dins un àmbit domèstic, en una sala de concerts, ha estat un encert", diu Lluís Trullén a la crítica. Llegeix-la al web! http://www.revistamusical.cat/critica/de-lambit-domestic-a-la-sala-de-concerts/

La música de Schubert i una instal.lació de Chiharu Shiota han conviscut aquests dies al @Liceu_cat. "Després de la sorpresa inicial, hom s’adonava que la lírica no és patrimoni exclusiu d’un timbre vocal", diu Abel Miró a la crítica. Llegeix-la al web! http://www.revistamusical.cat/critica/el-viatge-hivernal-de-wotan/

Segueix-nos a Twitter