Subscriu-te

L’Auditori i el Quartet Casals enregistren la integral dels ‘Quartets’ de Schubert

El Quartet Casals. © Josep Molina
El Quartet Casals. © Josep Molina

El Quartet Casals i l’Auditori de Barcelona inicien aquest cap de setmana un doble projecte que inclou, d’una banda, la interpretació de la integral dels Quartets de Franz Schubert a la Sala Oriol Martorell de L’Auditori i, de l’altra, l’enregistrament d’aquesta integral en DVD Blu-ray, provinent dels directes dels concerts.

El projecte comença demà, 12 d’octubre, i diumenge, 13 d’octubre, i es completarà els dies 5, 7 i 9 de novembre. Els concerts i l’enregistrament tindran lloc a la sala de cambra Oriol Martorell de L’Auditori, justament inaugurada pel mateix Quartet Casals la temporada 2006-07. Un espai que el Quartet Casals coneix molt bé i que ha estat el punt de partida d’importants programes que després ha exportat arreu.

L’enregistrament és una coproducció a tres bandes entre L’Auditori, el segell català Neu Records i el Quartet Casals, format pels violinistes Abel Tomàs i Vera Martínez-Mehner, el viola Jonathan Brown i el violoncel·lista Arnau Tomàs.

En els concerts de dissabte 12 i diumenge 13 d’octubre, el Quartet Casals interpretarà el Quartet núm. 4, en Do major, D. 46, el Quartet núm. 1, en Sol menor/Si bemoll major, D. 18 i el Quartet núm. 9, en Sol menor, D. 173 (dissabte 12) i el Quartet núm. 2, en Do major, D. 32, el Quartet núm. 8, en Si bemoll major, D. 112, op. post. 168 i el Quartet núm. 10, en Mi bemoll major, D, 87, op. 125/1 (diumenge 13).

Després de 8 anys de residència a L’Auditori, el Quartet Casals ha esdevingut el quartet de referència al país i un dels més prestigiosos del món. La seva trajectòria internacional, el reconeixement rebut al llarg d’aquests anys per la crítica i l’interès que regularment hi han mostrat els programadors de les principals sales d’arreu del món mereixen una atenció especial i un compromís de l’equipament d’on ha estat resident els últims anys.

Aquest enregistrament continua amb la línia estratègica de convertir L’Auditori en seu d’enregistraments internacionals en la línia iniciada l’any passat amb Il Giardino Armonico i Iulia Lejneva i les gravacions de l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya.

El projecte és també una mostra de la nova política de preus de L’Auditori, amb una rebaixa del 30% dels preus de les entrades, que permet oferir un paquet dels 5 concerts per 25 euros o bé entrades per a un dels concerts a un preu únic de 15 euros.

Descarregar PDF

.@FIMCPeralada i @Fest_Torroella són amfitrions, avui i demà, dels representants dels festivals espanyols associats a @FestClasica. Entre d'altres qüestions del seu futur, l'assemblea decidirà l'acceptació de quatre nous festivals, que elevarien a 40 els socis de l'entitat.

Noa va presentar al @palaumusicacat l'espectacle 'Letters to Bach'. "Tot va ser fet, dit, tocat amb molt de respecte i molt d’afecte", diu Xavier Pujol a la crítica. Llegeix-la al web! (Foto: Toni Bofill) http://www.revistamusical.cat/critica/bach-a-la-frontera/

El @Liceu_cat va acollir la producció de la 'Bottega d'opera' de @esmuccat, "fruit d’una rocambolesca història de recerca, amb gir historiogràfic inclòs", en paraules d' @AlbertFFlamari1 a la crítica. Llegeix-la al web! (Foto: Toni Bofill) http://www.revistamusical.cat/critica/de-quan-barcelona-era-un-vertader-centre-operistic/

La darrera producció de @operacatalunya ja és en marxa. "Afrontar 'Aida' és sempre un repte extraordinari, tant pel que fa a la dificultat de producció com per la complexitat interpretativa", diu @m_sancliment a la crítica. Llegeix-la al web! http://www.revistamusical.cat/critica/aida-celebra-150-anys-amb-una-gira-de-bracet-de-sabadell/

Segueix-nos a Twitter