Subscriu-te

Mac McClure, director del Conservatori de la Universitat Nacional de Colòmbia i defensor de la música catalana i espanyola

Mac McClure

El pianista americà fincat a Catalunya Mac McClure és des de fa un mes i mig el director del Conservatori de Música de la Universitat Nacional de Colòmbia –on va arribar fa dos anys com a professor de piano i coordinador dels estudis de postgraduat– i un divulgador de la música catalana i espanyola en aquest país sud-americà.

Així, el dia 19 de setembre l’Orquestra Simfònica del Conservatori de Música de la Universitat Nacional de Colòmbia i Gueràssim Voronkov com a director convidat i solista de piano van interpretar obres de Xavier Montsalvatge: suite orquestral d’El gato con botas –arranjaments per a orquestra simfònica a càrrec de Voronkov– i les Canciones negras –versió de soprano i orquestra, amb la soprano Angela Sinbaqueva–; a més, van completar el programa obres de Mozart i Xostakóvitx.

També el dia 20 de setembre la pianista basca Marta Zabaleta va oferir un concert amb Goyescas d’Enric Granados, que va completar juntament amb el pianista portuguès Miguel Borges Coelho i Les versions de l’Amén de Messiaen, per a dos pianos. La desfilada catalana continuarà el proper octubre amb Albert Guinovart, que farà dos concerts amb obres seves i dirigirà la seva òpera de cambra Atzar –en el marc del festival Ópera en el Parque de Bogotà.

D’altra banda, el 29 de setembre a l’Auditori de l’Ateneu de La Lagunade Tenerife, Mac McClure acompanyarà al piano la mezzosoprano Marisa Martins, que oferirà un recital amb obres de Frederic Mompou. Finalment, el 7 d’octubre el pianista intervindrà amb la soprano Marta Mathéu en el Festival Internacional de Música de Tecla Española (FIMTE, del 7 al 9 d’octubre a Almeria, amb el lema “Mujeres en la música: España y Latinoamérica”), en què interpretaran obres de Carlota Garriga, Ricardo Llorca, Moisés Bertran, Consuelo Colomer, Frederic Mompou i l’estrena mundial de tres cançons d’Alícia de Larrocha.

Mac McClure va néixer a Florida (EUA) i l’any 1986 es traslladà a Barcelona per estudiar piano amb Carlota Garriga a l’Acadèmia Marshall; el 1991 començà a treballar amb Alícia de Larrocha el repertori espanyol i clàssic, tot convertint-se en un gran coneixedor del repertori espanyol per a piano.

Descarregar PDF

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

El @PluralEnsemble estrena aquest divendres al Festival Encuentros Sonoros de Sevilla, sota la direcció de @FabianPanisello, l'obra 'Quadern de Haikus (Notes d'un dietari)', per a conjunt de cambra, del compositor @BENETCA, un homenatge a quatre personalitats de la cultura.

L'@orquestraOJC va encetar temporada al costat de la violinista Maya Levy. "L’OJC sabé brillar i mostrar-se intensa, en una lectura de traç ampli i efusivitat lírica", diu @SantiRiu en la crítica. Llegeix-la al web! http://www.revistamusical.cat/critica/iniciant-el-vinte-aniversari/

Aquest dimecres i dijous, coincidint amb la setmana del Dia Mundial de l'Òpera, @OBNCreacio organitza unes jornades sobre òpera i intel.ligència artificial a la seu de @sgae_cat.

L'última òpera d'Agustí Charles veurà la llum aquesta setmana al @palaumusicacat de la mà d' @OBNCreacio. Més informació, al nostre web! (Foto: May Zircus) http://www.revistamusical.cat/el-petit-palau-acull-lestrena-absoluta-de-lopera-de-cambra-adromeda-encadenada-dagusti-charles/

Segueix-nos a Twitter