Subscriu-te

Mario Ros guanya el segon premi del Concurs de Composició Sorodha

Mario Ros Vidal rep el diploma de mans del president del jurat, Dirk Verelst. © www.facebook.com/Sorodha1814?fref=ts
Mario Ros Vidal rep el diploma de mans del president del jurat, Dirk Verelst. © www.facebook.com/Sorodha1814?fref=ts

El compositor català Mario Ros Vidal va obtenir el segon premi en la segona edició del Concurs Internacional de Composició Sorodha, que organitza la Société Royale d’Harmonie d’Anvers-Sorodha, entitat fundada l’any 1814. El Concurs va ser dedicat a la viola i hi van participar més de 180 composicions (d’autors procedents de 80 països d’arreu del món), l’autoria de les quals es manté en l’anonimat fins al darrer moment. L’obra de Mario Ros À la lisière de la forêt, pour alto (2013) va ser una de les cinc finalistes que, a més d’obtenir el segon premi, va obtenir també el premi del públic. L’obra guanyadora va ser Move del japonès Shoichi Yabuta.

El jurat va estar integrat per Bart Bouckaert, Luc Van Hove, Marc Verhaegen i Wilfried Westerlinck. El concert de les obres finalistes va tenir lloc a la Sala Opus 4 d’Anvers-Antwerpen (Bèlgica) el passat 15 de juny, a càrrec dels intèrprets Vincent Hepp, Dominica Eyckmans i Takao Hyakutome; Vincent Hepp va executar l’obra de Ros.

Mario Ros Vidal va néixer a Barcelona el 1963 i realitzà els estudis de composició amb Constança Capdeville i Carles Guinovart; també ha estudiat amb Claude Helffer i Ivan Fedele. L’any 1994 va obtenir el Premi d’Honor de Composició de Grau Superior del Conservatori Superior Municipal de Música de Barcelona. L’any 1998 va guanyar el Premi de Joves Compositors Frederic Mompou (de Joventuts Musicals de Barcelona) amb l’obra Bréhat per a quartet de clarinets (ex aequo amb Francisco Manuel Toledo) i l’any 2002 la segona edició del Concurs Internacional de Composició Camillo Togni, de Brescia (Itàlia), amb l’obra Graduale per a clarinet i conjunt instrumental.

Ha rebut encàrrecs de la Fundación Juan March i de diversos intèrprets. Entre les seves composicions, principalment per a música de cambra, destaquen Le promeneur –per a orquestra, estrenada per l’OBC sota la direcció d’Ernest Martínez Izquierdo–, Tinnitus (aurim), Lament, El sueño de un extraño i …e ricordo un giorno… in memoriam Constança Capdeville. La seva obra de més envergadura és la cantata An(Dante) ne la Vita Nuova per a recitador, baríton i orquestra, basada en textos de Dante Alighieri. També ha col·laborat amb artistes d’altres disciplines, ha publicat diversos treballs i articles i ha impartit conferències.