Subscriu-te

Marta Gardolińska serà la principal directora convidada de l’OBC les dues properes temporades

La directora polonesa Marta Gardolińska ha estat nomenada principal directora convidada de l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya per l’equip artístic de L’Auditori, que en destaca “el talent, la inquietud, l’honestedat i la creativitat a l’hora de desenvolupar propostes artístiques”.

Així, a partir del mes de setembre i durant les dues properes temporades, Gardolińska tornarà amb freqüència al capdavant de l’orquestra, que ja va dirigir per primera vegada la temporada 2019-20 amb un programa encapçalat per Des Knaben Wunderhorn de Mahler en què també van participar el tenor Ian Bostridge i la soprano Dorothea Röschmann.

Marta Gardolińska té una dilatada experiència internacional i ha ocupat càrrecs com el de directora associada de l’Orquestra Simfònica de Bournemouth (2018-2020) i, actualment, el de directora musical de l’Òpera Nacional de la Lorena.

Entre les formacions al capdavant de les quals ha debutat recentment figuren l’Orquestra Filharmònica de Los Angeles, Reial Orquestra Nacional Escocesa, Orquestra Simfònica Nacional de la Ràdio Polonesa, Orquestra de Cambra de París i l’Orquestra de Cambra Escocesa al Festival d’Edimburg. També ha dirigit la Wiener Concert-Verein al Musikverein de Viena i la Culture Orchestra al Philharmonic Hall de Varsòvia.

Aquesta temporada la directora polonesa debutarà amb la Simfònica de la Ràdio Sueca, Orquestra Nacional del Capitole de Tolosa de Llenguadoc i a l’Òpera Nacional de Bordeus. A més, dirigirà per primera vegada algunes de les principals formacions britàniques, com les simfòniques de Londres i Birmingham, Royal Northern Sinfonia, Royal Liverpool Philharmonic Orchestra i BBC National Orchestra de Gal·les.

Gardolińska ha estat distingida, entre d’altres, amb una menció honorífica i el premi especial de l’orquestra en el Concurs de Direcció de Witold Lutoslawski (Polònia, 2016), i el tercer premi i el premi especial de l’orquestra al Concurs Internacional de Direcció Felix Mendelssohn (Grècia, 2016). També va ser semifinalista del primer Concurs Internacional de Direcció de Hong Kong (2018). El 2016 va rebre el títol de Polonesa Destacada a Àustria i, la temporada 2017-18 va ser nomenada membre associada de la Taki Alsop Conducting Fellowship.

Amb el nomenament de Marta Gardolińska com a principal directora convidada, L’Auditori i l’OBC renoven l’aposta dels darrers temps pels nous lideratges d’artistes que conceben l’activitat artística en relació amb la realitat social dels nostres dies.

Imatge destacada: (c) May Zircus.

Descarregar PDF

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

El compositor @ManelRibera1, l'oboista Cristina Gómez Godoy i la directora @TongRebecca van coincidir a la temporada d' @OrquestraOBC. "Tong va optar per una direcció 'épatant'", diu @PorterMarta a la crítica. Llegeix-la al web! 📸May Zircus/L'Auditori http://www.revistamusical.cat/critica/una-mirada-al-passat-i-al-futur-de-la-musica-classica/

El @TeatreAuditori de Sant Cugat va acollir l'últim espectacle de @LIFEVictoriaBcn. "Una petita joia d’un gènere que podríem anomenar lied representat", diu @PorterMarta a la crítica. Llegeix-la al web! 📸 Elisenda Canals-LIFE Victoria http://www.revistamusical.cat/critica/petita-joia-poetica-amb-felicity-lott/

El baríton Konstantin Krimmel va actuar dos dies consecutius al @palaumusicacat. "Una veu bonica, clara, ben timbrada", diu Xavier Pujol a la crítica. Llegeix-la al web! 📸 Toni Bofill http://www.revistamusical.cat/critica/krimmel-el-nou-bariton/

David Puertas proposa diverses rutes musicals al seu últim llibre. "L’amplíssim bagatge d’erudició que aporta l’autor sap vestir-se amb robes d’accessibilitat dissimulant-ne l’essència", diu @AlbertFFlamari1 a la crítica. Llegeix-la al web! 📸 Foix Coll http://www.revistamusical.cat/critica/de-ruta-amb-la-classica/

Segueix-nos a Twitter