Subscriu-te

Marta Mathéu i Alex Potter inauguren el cicle Palau Grans Veus amb obres del Barroc

Demà dimecres 5 d’octubre (Sala de Concerts, 20 h), començarà el cicle Palau Grans Veus d’aquesta temporada 2022-23 del Palau de la Música Catalana amb un concert de música barroca a càrrec de la soprano catalana Marta Mathéu i del contratenor anglès Alex Potter, Els acompanyarà l’orquestra barroca Vespres d’Arnadí, dirigida pel seu titular Dani Espasa, amb el programa “Händel, friends and foes” (Händel, amics i enemics).

Marta Mathéu, cantant dotada d’un rotund sentit de la musicalitat i un domini del seu instrument, i Alex Potter, descrit com “la nova estrella del món del contratenor”, interpretaran duets i àries del mateix Händel “enllaçades amb d’altres de compositors propers a ell. Alguns, els podríem considerar com a amics. D’altres, diguem-ne que no tant. Tots ells, però, van ser imprescindibles a l’hora d’esperonar el geni del compositor, i avui els hem d’agrair la seva contribució a forjar una de les grans personalitats de la història de la música”, segons el què explica el musicòleg i periodista Pep Gorgori al programa de mà del concert.

De Händel, doncs, es podran sentir peces de “tres obres especialment significatives” per al compositor: Giulio Cesare, “òpera escrita en el seu millor moment, quan acaba d’impulsar la Royal Academy of Music a Londres i cada composició seva és un èxit de taquilla assegurat”; Jephtha, “el seu darrer oratori”; i Theodora, també un oratori “escrit cap al final de la seva vida –n’és, de fet, el penúltim treball–, que Händel “considerava una de les seves millors obres”, explica Gorgori. Peces aquestes intercalades amb les dels “amics” Agostino Steffanni (amb fragments de l’òpera Orlando generoso) i Francesco Geminiani (en aquest cas el Concerto grosso núm. 12, en Re menor, H.143), i  dels “rivals” Giovanni Bononcini (Luci barbare spietate) i Attilio Ariosti (“Col nemico di mia pace”, ària de l’òpera Tito Manlio).

El cicle Palau Grans Veus d’aquesta temporada es completarà amb tres concerts més. La següent cita serà amb el tenor Christoph Prégardien,acompanyat al piano per Roger Vignoles, per interpretar La bella molinera de Franz Schubert (15.03.23); el tenor Juan Diego Flórez, amb el pianista Vincenzo Scalera, cantarà cançons i àries d’òpera (24.05.23) i, finalment, la mezzosoprano Joyce DiDonato amb el conjunt Il Pomo d’Oro (Maxim Emelyanychev, director) oferirà el concert Eden, amb un programa previst amb obres d’Ives, Portman, Corelli, Händel, Gluck, Mahler, Wagner, Valentini, Marini i Mysliveček (06.06.23).

Imatge destacada: Marta Mathéu. ©Michal Novak

Descarregar PDF

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

El compositor Joan Just va ser recordat amb un concert a Igualada en l'any del 125è aniversari del seu naixement. Llegeix l'opinió de Jordi Marcé al web! http://www.revistamusical.cat/critica/igualada-reivindica-el-llegat-musical-oblidat-del-mestre-just/

.@palaumusicacat va programar el 'Quartet per a la fi del temps' de Messiaen a càrrec de 4 destacats solistes. "Els músics eren tots primeres figures i el programa el tenien força rodat", diu Xavier Pujol a la crítica. Llegeix-la al web! 📸 Toni Bofill http://www.revistamusical.cat/critica/i-al-final-un-llarguissim-silenci/

Molt contents 🤩 del 3r Premi del Concurs Internacional de Música Rising Stars de Berlin!!! @UniMozarteumSbg #musicacambra #trio 📸@sergipanizo

Catorze concerts integren la programació de Nadal del @palaumusicacat, que tindrà lloc entre l'11 de desembre i el 8 de gener. Més informació, al nostre web! http://www.revistamusical.cat/els-amics-de-les-arts-seran-els-convidats-especials-del-concert-de-sant-esteve-2022/

Segueix-nos a Twitter