Subscriu-te

Montserrat acollirà un concert de l’Escolania amb el Cor i l’Orquestra del Liceu, dirigits per Josep Pons

El Gran Teatre del Liceu inclou a la seva temporada com a concert inaugural, el proper 20 de setembre, aquesta audició titulada “Del dolor a l’esperança”, amb el qual el Teatre i el monestir uniran els respectius cossos artístics estables per adreçar-se a la humanitat des d’un centre d’espiritualitat com és la “muntanya sagrada”.

El Liceu i Montserrat volen expressar així la confiança en el valor de la cultura i en la seguretat del seu entorn com a vehicles per connectar la natura i l’art i transmetre un missatge d’esperança a persones de qualsevol postulat espiritual. Per això, precisament, seran autors universals com Mozart i Beethoven els pilars sobre els quals es bastirà el programa del concert.

Obrirà l’audició, però, l’estrena de l’adaptació de Virgencita d’Arvo Pärt, a la qual seguiran la interpretació del Requiem de Mozart i l’últim moviment de la Novena Simfonia de Beethoven. A l’Escolania i al Cor i l’Orquestra del Gran Teatre del Liceu, s’hi uniran les veus de la soprano Nadine Sierra, la mezzo Elina Garanča, el tenor Xabier Anduaga i el baix Tareq Nazmi. Tots estaran dirigits per Josep Pons, que es va formar a l’Escolania i és l’actual titular de les formacions liceístiques.

D’altra banda, també formarà part d’aquest espectacle un dels artistes del segle XX que més ha treballat l’espiritualitat de forma visual: Bill Viola. L’atri de la basílica serà el llenç per a dues de les seves peces, Melina i Darrow.

El concert, que tindrà lloc a les 9 del vespre de diumenge 20 de setembre, serà enregistrat i realitzat per TV3, que l’emetrà el diumenge següent, 27 de setembre, a les 10.10 hores.

Descarregar PDF

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

El @Liceu_cat va acollir la producció de la 'Bottega d'opera' de @esmuccat, "fruit d’una rocambolesca història de recerca, amb gir historiogràfic inclòs", en paraules d' @AlbertFFlamari1 a la crítica. Llegeix-la al web! (Foto: Toni Bofill) http://www.revistamusical.cat/critica/de-quan-barcelona-era-un-vertader-centre-operistic/

La darrera producció de @operacatalunya ja és en marxa. "Afrontar 'Aida' és sempre un repte extraordinari, tant pel que fa a la dificultat de producció com per la complexitat interpretativa", diu @m_sancliment a la crítica. Llegeix-la al web! http://www.revistamusical.cat/critica/aida-celebra-150-anys-amb-una-gira-de-bracet-de-sabadell/

Jordi Savall (.@FundacioCIMA) va oferir aquest dimarts al @palaumusicacat 'La Creació' de Haydn, "una lectura serena, que subratlla la bona factura de l’obra i que compta amb elements excel.lents", diu Albert Torrens en la crítica. Llegeix-la al web! http://www.revistamusical.cat/critica/savall-recrea-haydn-al-palau/

Aquesta setmana ha arrencat al @palaumusicacat amb una cita de @bcnclassics: "Els tres músics van sonar com un autèntic trio “estable”, com si tota la vida haguessin tocat junts", diu Xavier Pujol a la crítica. Llegeix-la al web! http://www.revistamusical.cat/critica/dos-i-dos-que-fan-tres/

Segueix-nos a Twitter