Subscriu-te

Torna Fònics 2.0 al monestir de Pedralbes

Diumenge, 28 d’octubre, a les 20.30 h (entrada gratuïta, aforament limitat), tindrà lloc a l’església del monestir de Pedralbes el concert que corona el quart projecte del col·lectiu Fònics 2.0. Es tracta d’un concert per a cor mixt amb obres d’Anton Bruckner, Camille Saint-Saëns, Zoltán Kodály, Francis Poulenc, David Padrós i Bernat Vivancos.

Després de les audicions realitzades al setembre, un cor mixt format per joves veus ha treballat un programa eclèctic format en gran part per obres religioses de diversos autors, des de l’alemany Anton Bruckner –Locus iste, Salvum fac populum tuum i Christus factus est–, el francès Francis Poulenc –Salve Regina– i David Padrós –La dama d’Aragó i Magdalena–, i també l’arranjament d’El cant dels ocells de Bernat Vivancos.

Fònics és una entitat que treballa en l’organització de projectes musicals adreçats a persones amb un bon nivell de formació vocal i musical. No té ànim de lucre ni depèn de cap entitat, i els projectes es materialitzen simplement amb intercanvis i col·laboracions. Enguany, Fònics disposa novament de la important col·laboració del Museu d’Història de Barcelona (MUHBA), que li cedeix els espais per als assajos i posteriorment el concert.

Novament, doncs, el concert de Fònics tindrà lloc al monestir de Pedralbes, on ja es va fer el darrer projecte, dedicat al “Renaixement espanyol i Barroc italià”. El projecte actual és el quart, després que el primer va ser dedicat a Britten i el segon va ser un projecte per a veus femenines i acompanyament de contrabaixos.

Lluís Vilamajó, ideòleg del projecte i director del cor, es membre de La Capella Reial de Catalunya i d’Hespérion XXI i col·labora assíduament amb formacions especialistes en música antiga. A més d’actuacions com a solista, du a terme una intensa activitat com a director coral, havent estat director de la Capella de Música de Santa Maria del Mar de Barcelona i el Cor de Noies de l’Orfeó Català, entre d’altres. Actualment comparteix la direcció artística, amb Carlos Mena i Lambert Climent, del Coro Barroco de Andalucía (Sevilla) i del Coro Vozes d’Al Ayre Español (Saragossa).

Descarregar PDF

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

"Cal entendre el @museumusicabcn com un museu del segle XXI", diu Jordi Alomar, el nou director de la institució, en una de les seves primeres entrevistes. Llegeix-la al web! http://www.revistamusical.cat/entrevistes/nou-director-del-museu-de-la-musica/

Musica Reservata de Barcelona va estrenar al @palaumusicacat la 'Missa' de @JoanMagrane, una obra que "evoluciona en un constant joc de confluències i dispersions dins d'una unitat d’estil", en paraules d' @AlbertFFlamari1. Llegeix la crítica al web! http://www.revistamusical.cat/critica/magrane-missa-escrita-est/

El Mandelring Quartet oferirà aquest diumenge l'estrena mundial del quartet de corda 'Post lucem' de @ferrancruixent a @FIMMarvao (Portugal). L'obra consta de dos moviments contrastats amb al·lusions al 'Quartet op. 133' de Beethoven (Foto: May Zircus)

Serena Sáenz interpreta el rol titular de ‘Lucia di Lammermoor’ en la funció d’aquesta nit al Liceu, en el que suposa un doble debut de la barcelonina: al Gran Teatre i en el rol de Lucia. La soprano @nadinecsierra no podrà cantar a causa d’una indisposició mèdica.

#LuciaLiceu

Segueix-nos a Twitter