Subscriu-te

Tornen les versions íntegres de ‘Cançó d’amor i de guerra’ i ‘La tabernera del puerto’ al Teatre Victòria de Barcelona

Una escena de ‘Cançó d’amor i de guerra’ de la companyia +Sarsuela
Una escena de ‘Cançó d’amor i de guerra’ de la companyia +Sarsuela

La versió íntegra de la sarsuela catalana Cançó d’amor i de guerra, presentada la Setmana Santa passada al Teatre Victòria de Barcelona, torna al mateix escenari coincidint amb la Diada Nacional de Catalunya, l’11 de setembre, i hi romandrà fins al dia 15, tot oferint cinc úniques funcions. Aquestes funcions inauguren la temporada de sarsuela del Victòria, temporada que continuarà el 18 de setembre amb La tabernera del puerto, també –i per primera vegada– en la versió íntegra. Ambdós muntatges són a càrrec de la companyia +Sarsuela, sota la direcció musical i artística de Lluís Cabal, amb orquestra i cors propis.

Aquesta vegada, en els moments musicals més intensos de Cançó d’amor i de guerra s’afegiran al cor de 30 veus de la companyia, 200 cantaires de cinc corals catalanes –repartides en les cinc funcions–, que estaran asseguts al pati de butaques amb el públic; les corals convidades són el Cor de Cambra Tornaveu de Viladecans, la Coral Montau de Begues i les formacions de Barcelona: Coral Som, Cor Eirené i Coral Bonanova.

La companyia +Sarsuela va recuperar l’any 2011 la versió íntegra Cançó d’amor i de guerra creada l’any 1926 i prohibida per la censura de l’època. Aquest muntatge revisat recupera tots els fragments –tant musicals com escènics– que van ser prohibits a l’època, i porta a escena l’obra tal com la van concebre els creadors, el compositor valencià Rafael Martínez Valls i els llibretistes Lluís Capdevila i Víctor Mora. Amb direcció escènica de Jordi Tena, els papers principals són interpretats per Alba Ballús (Francina), Vicenç Esteve (Eloi), Xavier Fernández (avi Castellet), Joan Berlanga (Ferran Ridau), José Luis González (Horaci), Paco Valls (mestre Andreu) i Xavier Tor (batlle Ridau).

El baríton Lluís Sintes com a Juan de Eguía a ‘La tabernera del puerto’ en aquesta producció de +Sarsuela
El baríton Lluís Sintes com a Juan de Eguía a ‘La tabernera del puerto’ en aquesta producció de +Sarsuela

Per la seva banda, La tabernera del puerto –sarsuela en tres actes, amb música de Pablo Sorozábal i llibret de Guillermo Fernández-Shaw i Federico Romero, que es va estrenar al Teatre Tívoli de Barcelona el 6 d’abril de 1936–, es presenta ara a Barcelona en versió íntegra, desprès de diverses representacions al Teatre Kursaal de Manresa i al Teatre Fortuny de Reus. La companyia +Sarsuela ha volgut renovar aquest clàssic i recuperar la partitura original amb una ària que es va ometre a l’època per motius personals; l’ària original recuperada havia estat substituïda per una de nova a exigències, i per al seu lluïment, del baríton Marcos Redondo, un dels cantants més populars de l’època –la substitució feia perdre el fil argumental de l’obra, ja que explicava un detall important de la trama. Així, serà la primera vegada que des de la seva estrena, el 1936, es podrà veure amb la peça restituïda. Estarà en cartell del 18 al 29 de setembre (10 funcions) al Teatre Victòria. L’obra està ambientada en un imaginari poble costaner i la trama combina el contraban, la passió i la sensualitat. Quan es va estrenar, la proposta ja era del tot contemporània; curiosament, ja en aquell temps s’atreví a insinuar un tema conflictiu que quasi vuitanta anys després encara no s’ha eradicat com és el narcotràfic.

La tabernera del puerto de la companyia +Sarsuela compta amb la direcció escènica de Rafel Duran i el quartet protagonista està format per Isabel Rodríguez (Marola), Lluís Sintes (Juan de Eguía), Vicenç Esteve (Leandro) i Xavier Fernández (Simpson). Aquest muntatge arriba l’any en què es compleix el 25è aniversari de la mort de Pablo Sorozábal (1897-1988), un dels més destacats autors d’obres simfòniques i del gènere líric de la música espanyola del segle XX.

Per a més informació i venda d’entrades: www.teatrevictoria.com i www.ticketmaster.es.

Descarregar PDF
Twitter feed is not available at the moment.
Segueix-nos a Twitter