Entre els mesos de febrer i juny, tindrà lloc la desena edició de Musicant el Museu Frederic Marès, el cicle de cinc concerts dissenyat per aquest equipament amb la col·laboració de l’Esmuc i el Museu Pau Casals per tal de fomentar l’intercanvi d’informació i coneixement al servei de l’art i la música i oferir noves lectures de la col·lecció a través de la música en viu.
El cicle d’enguany s’inaugura amb el conjunt The Ministers of Pastime i la seva recerca al voltant de les dones compositores del barroc silenciades. Coincidint amb l’exposició temporal ‘Dones de paraula’, presentaran el programa titulat ‘Pseudonym’ el 16 de febrer.
El concert del mes de març es farà al Museu Pau Casals del Vendrell, per subratllar la relació d’amistat entre Pau Casals i Frederic Marès. El Tempus Trio hi interpretarà obres de Granados i Ravel.
Dichos Diabolos prendrà el relleu el 27 d’abril, dia de la Mare de Déu de Montserrat, amb un programa que commemorarà el mil·lenari de Montserrat. La Sala Femenina del Museu acollirà la interpretació d’obres de mestres montserratins i altres davant d’un oli d’Antonio Arias Fernández dedicat a la patrona de Catalunya amb una rica iconografia musical barroca.
Els dos darrers concerts del cicle també commemoren efemèrides. “Juli Garreta, de kronos a kairós” és el títol del concert que es farà el 18 de maig, en què alumnes del màster de lied de l’Esmuc interpretaran obres de Garreta, Matilde Salvador, Schubert, Schumann i Richard Strauss. El títol fa referència a l’ofici de rellotger que Garreta compaginava amb la composició. Enguany s’escau el 150è aniversari del naixement i el centenari de la mort del músic feliuenc.
Finalment, l’escriptora i música Aurora Bertrana serà homenatjada el 15 de juny amb un programa titulat “La música viscuda”. Elisabet Raspall, Marta Roma i Pepi Izquierdo hi oferiran obres dels inicis del jazz. D’altra banda, Frederic Marès i Aurora Bertrana van tenir una breu relació epistolar.
Tots els concerts d’aquesta desena edició del cicle Musicant el Museu Frederic Marès tenen lloc en diumenge a les 12 h del migdia. Al llarg d’aquests deu anys, s’han organitzat cinquanta concerts a les sales del Museu Frederic Marès.