Subscriu-te
,

L’Orfeó Català i el Cor de Cambra del Palau oferiran tres concerts de la ‘Missa solemnis’ de Beethoven

L’Orfeó Català i el Cor de Cambra del Palau de la Música oferiran tres concerts consecutius de la Missa solemnis, una de les obres més monumentals i profundes de Beethoven, amb l’Orquestra Simfònica del Vallès i sota la direcció de Xavier Puig.

Els concerts seran els dies 21 de novembre a Sabadell (La Faràndula, 21 h), 22 de novembre al Palau de la Música (Sala de Concerts, 18.30 h) i 23 de novembre a Terrassa (La FACT, 18 h). Els acompanyaran els solistes Marta Mathéu (soprano), Mireia Pintó (mezzosoprano), Roger Padullés (tenor) i Joan Martín-Royo (baríton). Aquests concerts que porten a tres ciutats diferents una de les grans obres del repertori simfonicocoral, responen a la vocació dels cors del Palau de dur les grans creacions de la tradició clàssica arreu del territori. Serà una ocasió perquè el públic català pugui veure’ls interpretar la Missa solemnis abans del viatge del pròxim febrer, en què els dos cors tornaran a donar veu a aquesta obra en tres concerts dirigits per Gustavo Dudamel, amb l’acompanyament de Los Angeles Philharmonic (LA Phil), els dies 20, 21 i 22 de febrer.

La Missa solemnis és una obra de gran envergadura i enorme profunditat composta per Ludwig van Beethoven entre els anys 1819 i 1822, en una etapa de la seva vida marcada per la sordesa i una profunda introspecció espiritual. Considerada pel mateix Beethoven una de les seves millors obres, destaca per la profunditat i complexitat musical, i reflecteix la seva visió intricada de l’existència, tot consolidant-se com una de les grans fites del seu catàleg, al costat de la Novena Simfonia. Amb un llenguatge poderós i intens, Beethoven va escriure aquesta Missa no només com una mostra de fe, sinó com una recerca gairebé filosòfica del sentit de l’existència i la divinitat: una veritable catedral sonora que transcendeix el gènere litúrgic per esdevenir una declaració espiritual i artística. 

Es tracta d’una obra d’enorme complexitat tècnica i musical, que exigeix una preparació rigorosa i un alt grau de compromís per part de tots els intèrprets. La Missa solemnis és un autèntic compendi de les tècniques compositives de Beethoven, amb un destacat treball contrapuntístic i unes grans fugues que el compositor va portar a la màxima perfecció en els darrers anys de la seva vida. L’afronta Xavier Puig en el seu primer any al capdavant de l’Orfeó Català, en un procés intens que ha comptat amb el suport dels professors de cant de l’Orfeó i del Palau de la Música Catalana.

L’Orfeó Català té un vincle especial amb aquesta obra ja que la primera gravació que consta de la Missa solemnis és un enregistrament de l’Orfeó Català l’any 1927. L’Orfeó Català fa seixanta-tres anys que no afronta aquesta colossal obra. La darrera vegada que ho va fer va ser al Palau, el 18 de març de 1962, amb direcció de Lluís Maria Millet i acompanyats per l’Orquestra Simfònica de Barcelona. El Cor de Cambra del Palau, per la seva banda, la va interpretar fa deu anys, el 18 de novembre de 2015, al Grand Théâtre de Provença amb l’Ensemble Matheus i direcció de Jean-Christophe Spinosi.

Imatge destacada: (c) Toni Bofill.

Descarregar PDF

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Twitter feed is not available at the moment.
Segueix-nos a Twitter