Subscriu-te

Albert Guinovart compon la versió contemporània del ‘Cant de la Sibil·la’ de la catedral de Barcelona d’aquest 2021

Com és tradicional, per tretzè any consecutiu el Cor Francesc Valls de la catedral de Barcelona, que dirigeix Pere Lluís Biosca, interpretarà la nit de Nadal el Cant de la Sibil·la, un drama sacre que es va deixar de representar a la catedral barcelonina l’any 1575 i que el Cor va recuperar el 2009. La Sibil·la és un personatge femení vestit a l’antiga amb riques vestidures i que amb una espasa a la mà anuncia l’Apocalipsi. Així mateix, com ja és tradició també, el Cor Francesc Valls encarrega a un autor de prestigi una revisió contemporània d’aquesta obra que es canta al final de la peça; aquest any se li ha encarregat a Albert Guinovart, que ja havia participat en un encàrrec del Cor estrenant un Dixit Dominus l’any 2018.

La cita serà el 24 de desembre (23.30 h), després de l’ofici de lectures del dia de Nadal; seguidament se celebrarà la Missa del Gall, presidida pel cardenal arquebisbe de Barcelona, Joan Josep Omella. La mateixa nit de Nadal, el Canal 33 emetrà el documental El Cant de la Sibil·la a la catedral de Barcelona, produït per Akerblom Studio i estrenat el 2 de novembre passat al Festival In-Edit. El documental recull les diferents versions del Cant de la Sibil·la que s’han encarregat a diversos compositors contemporanis: Mariona Vila (Liber Generationis, 2018), Jordi Cervelló (Al jorn del judici, 2010), Josep Vila i Casañas (Al jorn del judici, 2011), Bernat Vivancos (El jorn del judici, 2016), Joan Magrané (Al jorn del judici, 2017) i Marc Timón (Al jorn del judici, estrena, 2020); també s’inclou una improvisació a l’orgue de Juan de la Rubia. Podeu veure una seqüència del documental en aquest enllaç.

El Cor Francesc Valls és un cor professional fundat el 2003 per participar de forma habitual a les misses conventuals de la catedral de Barcelona; adopta aquest nom per homenatjar qui va ser mestre de capella de la catedral, Francesc Valls i Galan (1671-1747), i un dels màxims exponents de la música barroca peninsular. El treball del Cor combina tant la interpretació de la polifonia religiosa de tots els temps com d’obres inèdites conservades als arxius capitulars, tot oferint setmanalment un ric repertori de motets. En aquest sentit, l’exemple més rellevant és la recuperació del Cant de la Sibil·la, en què s’ha reconstituït la litúrgia i el vestuari del segle XVI utilitzant les fonts originals. El Cor Francesc Valls també participa setmanalment a les misses internacionals de la basílica de la Sagrada Família desenvolupant un repertori específic de música sacra per a cor i orgue, del Barroc a l’actualitat. Els seus directors titulars han estat, per aquest ordre: Rafael Murillo, Jorge Coré, Pere Lluís Biosca i David Malet. I des del gener del 2015 n’assumeix novament la direcció Pere Lluís Biosca.

Imatge destacada: fotograma del documental El Cant de la Sibil·la a la catedral de Barcelona. © Marc Castañé

Descarregar PDF

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

El baríton bagenc @CarlesPachon ha guanyat el primer premi al concurs de cant @neuestimmen d'Alemanya. Hem parlat amb ell per felicitar-lo per aquest nou èxit. Llegeix l'entrevista al web! (Foto: Besim Mazhiqi) http://www.revistamusical.cat/entrevistes/en-un-concurs-no-competeixes-amb-els-companys-sino-amb-tu-mateix/

'Mariana en sombras' d'Alberto Garcia Demestres es podrà veure el proper 7 de juliol al Petit @palaumusicacat. Més informació, al nostre web! (Foto: May Zircus) http://www.revistamusical.cat/el-petit-palau-acull-lopera-mariana-en-sombras-de-garcia-demestres-amb-escenografia-dalba-g-corral/

El compositor israelià-alemany Dror Binder guanya el 2n Premi Centcelles de Composició, convocat per l’Associació Amics de la Música de Constantí (Tarragonès), amb l'obra “Augen zu, Mund auf!”, que @kebyart estrenarà el proper 28 de juliol. El premi té una dotació de 3.000 €.

Magdalena Kozena i @SirSimonRattle van actuar a la temporada del @Liceu_cat. "El recital va ser bo i va ser aplaudit amb sinceritat, però contingudament", diu Xavier Pujol a la crítica. Llegeix-la al web! (Foto: Toni Bofill) http://www.revistamusical.cat/critica/el-bon-recital-poc-liceistic-de-kozena-i-rattle/

Segueix-nos a Twitter