Subscriu-te

Béla Bartók: Concert per a orquestra i Concert per a piano núm. 3.

Javier Perianes, piano. Münchner Philharmoniker. Dir.: Pablo Heras-Casado. Harmonia Mundi, 2018

Enregistrat a Munic l’any 2016, aquest volum conté dues de les obres que Béla Bartók va escriure des del seu exili als Estats Units: el Concert per a orquestra, escrit l’agost del 1942 a Sarnac Lake, a prop de Nova York, ja va ser considerat per Kussevitzki, director de l’estrena al Carnegie Hall el 1944, com “l’obra per a orquestra més important escrita els darrers vint-i-cinc anys”. El folklore magiar, els jocs de parelles instrumentals que es produeix al segon apartat, l’“Elegia” de to fúnebre, el refinat humor i sarcasme de l’“Intermezzo” i el “Finale” a manera de moviment perpetu confegeixen un quadre orquestral exigent, punyent i colorístic. La frescor que emana de la lectura de Pablo Heras-Casado incidint en la claredat rítmica, perfilant detalladament tots els contrastos, obté una resposta de l’orquestra bavaresa d’una qualitat impecable; transmeten l’energia que emana d’una obra que Bartók va escriure quan la malaltia que acabaria amb la seva vida va començar a manifestar-se. A diferència dels dos Concerts per a piano anteriors, el tercer de la sèrie i darrera obra de la producció de Bartók –dedicada a la seva esposa i pianista Ditta Pasztori– no conté les exigències tècniques i conceptuals dels dos anteriors. Malgrat tot, la riquesa musical del Concert l’ha convertit en un dels predilectes del repertori. Perianes transmet la bellesa i lluminositat que emanen del primer moviment, la punyent serenor de l’“Adagio” i els ritmes sincopats molt a la manera hongaresa del darrer amb una qualitat excepcional. Dialogant amb una impecable Filharmònica de Munic dirigida per Pablo Heras-Casado, l’enregistrament ens fa gaudir de tota la plenitud d’aquesta gran obra concertística.

⚠️ Lamentem informar que la soprano Regula Mühlemann ha cancel·lat el seu recital previst per demà al #LIFEVictoria22 junt amb Tatiana Konsunskaya per malaltia. Des del Festival s'està treballant en una nova data per fer possible aquest debut. Seran vàlides les mateixes entrades

Riccardo Chailly i @FilarmoniScala van inaugurar la temporada de @palaumusicacat amb les primeres simfonies de Beethoven i Mahler. "Sonaven noves, en una lectura plena de matisos i colors", diu @PorterMarta a la crítica. Llegeix-la al web! 📸 Toni Bofill http://www.revistamusical.cat/critica/el-magisteri-quirurgic-de-riccardo-chailly-inaugura-palau-100/

.@toti_soler ha publicat darrerament 'Fill de la fortuna'. "No presenta gaires novetats, i això és una bona notícia, perquè confirma el seu estat de plenitud", diu Ferran Riera a la crítica. Llegeix-la al web! @SateliteK http://www.revistamusical.cat/critica/cordes-afortunades/

Els cors @VEUScorinfantil @corjoveaunio i @CorCambraGr han presentat els seus projectes per als pròxims mesos. Més informació, al nostre web! http://www.revistamusical.cat/la-societat-coral-amics-de-la-unio-enceta-una-temporada-que-inclou-cinc-coproduccions-i-una-estrena-absoluta/

Segueix-nos a Twitter