Subscriu-te

Crítica

Bona música, de prop i a la fresca

Maria del Mar Bonet i Manel Camp

San Miguel Mas i Mas Festival 2012. Harmonia del Parnàs. Capella de Santa Àgata, 31 de juliol de 2012. / Maria del Mar Bonet, veu. Manel Camp, piano. Sala d’Assaig de l’Orfeó Català (Palau de la Música Catalana), 1 d’agost de 2012.

Per Mercedes Conde Pons.

Cada vegada hi ha més gent que a l’agost s’estima més restar a la ciutat de Barcelona, en què el ritme de treball és un altre i la calor i la xafogor conviden més a estar-se en un lloc tancat amb aire condicionat que no pas al carrer o la platja, torrant-se sota el sol. Per a aquest nucli força nombrós de gent, el San Miguel Mas i Mas Festival és una boníssima oportunitat per gaudir de bona música, amb una variada oferta (com ja es va comentar en la presentació del Festival)  en entorns de proximitat amb els artistes i a uns preus (més ajustats) francament atractius.

La inauguració, el passat 31 de juliol, va tenir lloc a la Capella de Santa Àgata, situada a la plaça del Rei de Barcelona, i annexa al Saló del Tinell (Palau del Lloctinent), al rebedor del qual tindran lloc per primer cop alguns concerts de petit format amb una proposta de 30 minuts que enguany ofereixen conjuntament Mas i Mas i el Museu d’Història de la Ciutat de Barcelona. El grup Harmonia del Parnàs –integrat per la soprano Mariví Blasco, el flautista David Antich, el violoncel·lista Josetxu Obregón i la clavecinista Marian Rosa– va oferir un programa amb obres de compositors vinculats a la Barcelona del temps de la Guerra de Successió. Un programa, doncs, amb danses i sonates, al costat d’alguna cançó madrigalesca, d’autors com Pere Rabassa, Antonio Caldara i Francesc Valls, entre d’altres. Un programa interessant que va resultar menys lluït del que calia esperar per la xafogor insuportable que assotava la ciutat de Barcelona i inundava el recinte de la capella, on no és permès l’aire condicionat per preservar el retaule central. L’acústica del recinte, a mesura que l’oient quedava allunyat dels intèrprets, tampoc no afavoria el resultat musical.

L’endemà, 1 d’agost, la Sala d’Assaig de l’Orfeó Català (situada just a sota de l’escenari del Palau de la Música Catalana) acollí el primer dels concerts 30’al Palau. La cantant mallorquina Maria del Mar Bonet i el pianista manresà Manel Camp tornaven a trobar-se dalt d’un escenari per evocar algunes de les cançons que van recollir en el volum Blaus de l’ànima, més de 20 anys ben a prop, que recorda la seva primera col·laboració, en fa ben bé 25. La proposta va entusiasmar el públic, i és que la proximitat amb els intèrprets és un factor que cal valorar molt en un format musical com aquest i amb un gènere tan proper com la cançó. Tots dos intèrprets van mostrar-se generosos en les seves aportacions, fins a culminar la cantant amb un Què volen aquesta gent? literalment de pell de gallina i amb una profunditat que atorguen l’experiència i els anys.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *