Subscriu-te

Kazushi Ono s’acomiada de la titularitat de l’OBC amb la ‘Simfonia Resurrecció’ de Mahler

El director japonès Kazushi Ono dirigeix aquest cap de setmana el seu darrer programa com a titular de l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBC). L’obra escollida per al comiat és la Segona Simfonia, “Resurrecció” de Mahler, en la qual comptarà amb la participació de la soprano Lydia Teuscher, la mezzosoprano Mihoko Fujimura i l’Orfeó Català.

El primer concert de Kazushi Ono amb l’OBC va ser el 20 de setembre de 2015 a la basílica de la Sagrada Família. Dels set anys transcorreguts des de llavors, el mestre en destaca la gira de cinc setmanes al Japó l’estiu del 2019 –on es va interpretar l’òpera Turandot de Puccini amb la soprano Iréne Theorin i una nova posada en escena d’Àlex Ollé– i la superació de les dificultats pròpies de la pandèmia de la covid.

Altres programes destacats que ha viscut Ono al capdavant de l’OBC han estat la integral de Simfonies de Brahms o la participació al Festival Beethoven, compositor del qual també va dirigir la Novena Simfonia amb proposta escènica d’Agrupación Señor Serrano.

Així mateix, Ono ha tingut l’oportunitat de conèixer de primera mà la música catalana, tant la de repertori com la de nova creació, i ha dirigit estrenes absolutes de Benet Casablancas, Hèctor Parra, Ferran Cruixent, Fabià Santcovsky o Mariona Vila.

En l’àmbit discogràfic, cal posar en relleu l’enregistrament del disc Les ballets de Picasso, que recull alguns dels ballets de Falla, Stravinsky, Satie i Milhaud que van comptar amb l’escenografia i el figurinisme del pintor malagueny.

A partir del setembre del 2022 Kazushi Ono assumirà la titularitat de la Filharmònica de Brussel·les i, des de L’Auditori, s’està treballant per trobar data perquè torni a dirigir l’OBC com a director convidat les properes temporades.

Per la seva banda, l’orquestra tancarà la temporada aquest cap de setmana i dedicarà les properes setmanes als enregistraments discogràfics amb el seu nou titular, Ludovic Morlot, i a la preparació del Festival Mozart Nits d’Estiu, que començarà el 30 de juny.

Descarregar PDF

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

El proper 4 de desembre, l' @ACIMC2 organitza una nova jornada d'homenatge a Gaspar Cassadó. Més informació, al nostre web! http://www.revistamusical.cat/la-segona-edicio-del-cicle-reinterprets-de-lacimc-reivindica-el-violoncellista-gaspar-cassado/

.@janlisiecki i @viennasymphony van interpretar Mozart i Mahler al @palaumusicacat. "Una execució molt ben planificada", diu @AlbertFFlamari1 a la crítica. Llegeix-la al web! 📸 Toni Bofill http://www.revistamusical.cat/critica/una-gran-cinquena-de-mahler-a-palau-100/

.@teatreprincipal va acollir l'estrena de l'òpera 'L'arxiduc' d'Antoni Parera Fons i Carme Riera. "Una partitura per a gran orquestra, d’una contemporaneïtat que no arracona la melodia", diu @RosaMassague a la crítica. Llegeix-la al web! 📸 César Miralles http://www.revistamusical.cat/critica/parera-fons-i-carme-riera-estrenen-larxiduc/

.@vespresdarnadi va interpretar Händel a la temporada de Música Antiga de @auditoribcn. "Un triomf interpretatiu en què va destacar la capacitat de Dani Espasa per cohesionar veus i grups instrumentals", diu Lluís Trullén a la crítica. Llegeix-la al web!
http://www.revistamusical.cat/critica/emotiva-recreacio-de-la-resurrezione-de-handel-a-lauditori/

Segueix-nos a Twitter