Subscriu-te

La “nova” Revista Musical Catalana es presenta en societat

 

El passat dijous 15 de setembre va tenir lloc la presentació pública del nou format de la «Revista Musical Catalana» a la Sala de Cambra del Palau de la Música Catalana. L’acte començà amb la projecció d’un vídeo en què vuit músics del panorama musical català (Antoni Ros Marbà, Salvador Brotons, Josep Vila i Casañas, Esteve Nabona, Enric Martínez-Castignani, Marta Mathéu, Laia Masramon i Juan de la Rubia) exposaren els seus pensaments i reflexions al voltant de l’emblemàtica publicació, fundada per l’Orfeó Català l’any 1904.

La presidenta de l’Associació Orfeó Català, Mariona Carulla, obrí l’acte amb un repàs per l’extensa trajectòria de la Revista Musical Catalana, que ha comptat amb il·lustres firmes al llarg dels anys. El periodista, escriptor i doctor en Ciències Econòmiques Salvador Cardús -membre del Consell Editorial de la Revista- apel·là, en el seu parlament, a la necessitat de defensar la veritat i la llibertat d’opinió per tal de crear una veritable xarxa musical en què tothom s’hi senti representat. Jordi Cabré Trias, director general de Cooperació Cultural de la Generalitat, posà de manifest el bon estat de salut de la cultura catalana que, en defensa d’uns valors i una consciència nacional molt arrelada, és capaç de generar iniciatives importants al marge de les administracions públiques. L’explicació de les característiques de la nova etapa de la Revista Musical Catalana, exposades per la directora de la publicació, Mercedes Conde, donà pas, finalment, a una breu i emotiva actuació de l’Orfeó Català.

L’acte aplegà a una nombrosa representació del panorama musical català –compositors, músics i professionals del sector- que ompliren la Sala de Cambra del Palau de la Música.

Descarregar PDF

1 comentari

  • MOLTES FELICITATS PER L’INICITIVA I L’ACCIO
    MOLTES GRACIES I NO DEFALLIU , SEMPRE ENDEVANT
    VISCA LA NOSTRE MUSICA , VISCA LA CULTURA I LA TRADICIO I VISCA CATALUNYA SEMPRE .
    JAUME VALENTI C.
    FEU QUE CATALUNYA SONI BE

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

El compositor Hèctor Parra estrena avui diumenge i demà el monodrama 'Ich ersehne die Alpen' a @oper_stuttgart, on és 'composer in focus' aquesta temporada. https://www.staatsoper-stuttgart.de/magazin/einer-der-die-alpen-ersehnt-hctor-parra-im-gespraech/

El baríton croat Milan Perisic i la violinista tarragonina Inés Issel Burzynska guanyen els primers premis, de cant i instrument respectivament, a la 19a edició del Concurs Internacional de Música de Les Corts.

2

Les 'Passions' de Bach, un clàssic d'aquestes dates, no faltaran aquesta temporada al @palaumusicacat. Més informació, al nostre web! 📸Eric de Mildt @VLuminis @colvoc http://www.revistamusical.cat/les-dues-passions-de-bach-arriben-dijous-i-divendres-vinent-al-palau-de-la-musica/

La cantant Mireia Latorre i altres set músics han enregistrat per al segell @ColumnaMusica obres de Déodat de Séverac i Blanca Selva. "La seva veu pura, fresca i lluminosa esdevé idònia", diu @SantiRiu a la crítica. Llegeix-la al web! http://www.revistamusical.cat/critica/lamistat-i-el-vincle-musical-de-dos-amics-francocatalans/

Segueix-nos a Twitter