Subscriu-te

La Sala Apolo programa per segon any el cicle de música clàssica (What’s the Story) Morning Glory

El pianista Marc Heredia actuarà el diumenge 24 de gener
El pianista Marc Heredia actuarà el diumenge 24 de gener

Per segon any consecutiu la Sala Apolo de Barcelona (carrer Nou de la Rambla, 113) acull (What’s the Story) Morning Glory, un cicle de música clàssica els diumenges al matí (12 h). Durant un mes, entre els dies 17 de gener i 7 de febrer, es programaran obres molt diferents amb l’objectiu d’actualitzar la visió dels clàssics i revisitar obres i compositors fora del seu context habitual.

La proposta, definida per la programadora del cicle, Maitane Beaumont, com explícitament oberta”, està pensada per a persones de totes les edats, amb coneixement previ de música clàssica o sense. Durant aquestes sessions es podran escoltar peces tan singulars com la minimalista In C de Terry Riley, precursora immediata de la música electrònica, però també hi haurà espai per a la música antiga i barroca amb Xavier Díaz-Latorre, intèrpret i especialista en instruments històrics de corda polsada i membre dels conjunts de Jordi Savall.

Xavier Diaz-Latorre tancarà el cicle el diumenge 7 de febrer
Xavier Diaz-Latorre tancarà el cicle el diumenge 7 de febrer

El cicle va començar diumenge passat, 17 de gener, amb la proposta “String battle”, un duel de cordes entre Isabel Villanueva (viola) i Pau Codina (violoncel), amb obres de Beethoven, Bach, Schul i Lutoslawski. El proper diumenge, 24 de gener, serà el torn del jove pianista Marc Heredia, que interpretarà obres de Bach, Mompou, Skriabin i Rachmàninov. El 31 de gener, el conjunt Morning Glory Ensemble, grup resident del cicle, oferirà In C de Terry Riley, peça escrita el 1964 i considerada la primera obra mestra minimalista. Tancarà el cicle, el 7 de febrer, Xavier Díaz-Latorre amb el concert “Sons i danses de palau”.

Les entrades i els abonaments d’aquest cicle es poden adquirir a través de la pàgina web www.sala-apolo.com.

Descarregar PDF

El @Liceu_cat va acollir la producció de la 'Bottega d'opera' de @esmuccat, "fruit d’una rocambolesca història de recerca, amb gir historiogràfic inclòs", en paraules d' @AlbertFFlamari1 a la crítica. Llegeix-la al web! (Foto: Toni Bofill) http://www.revistamusical.cat/critica/de-quan-barcelona-era-un-vertader-centre-operistic/

La darrera producció de @operacatalunya ja és en marxa. "Afrontar 'Aida' és sempre un repte extraordinari, tant pel que fa a la dificultat de producció com per la complexitat interpretativa", diu @m_sancliment a la crítica. Llegeix-la al web! http://www.revistamusical.cat/critica/aida-celebra-150-anys-amb-una-gira-de-bracet-de-sabadell/

Jordi Savall (.@FundacioCIMA) va oferir aquest dimarts al @palaumusicacat 'La Creació' de Haydn, "una lectura serena, que subratlla la bona factura de l’obra i que compta amb elements excel.lents", diu Albert Torrens en la crítica. Llegeix-la al web! http://www.revistamusical.cat/critica/savall-recrea-haydn-al-palau/

Aquesta setmana ha arrencat al @palaumusicacat amb una cita de @bcnclassics: "Els tres músics van sonar com un autèntic trio “estable”, com si tota la vida haguessin tocat junts", diu Xavier Pujol a la crítica. Llegeix-la al web! http://www.revistamusical.cat/critica/dos-i-dos-que-fan-tres/

Segueix-nos a Twitter