Subscriu-te

Nova convocatòria del projecte Bach Zum Mitsingen 2015

Bach_Zum_Mitsingen

Continua el cicle integral de cantates de Bach en format participatiu.

El projecte Bach Zum Mitsingen (BZM), que consisteix a preparar de manera intensiva i en format participatiu la interpretació de la integral de les cantates de Johann Sebastian Bach en el marc eclesiàstic i en la data litúrgica per a la qual van ser compostes, prepara ja la cinquena temporada, que inclou vuit programes de gener a novembre del 2015. La interpretació de les cantates tindrà lloc en àmbits com el Festival Bach de Tolosa de Llenguadoc, l’Acadèmia Bach d’Ais de Provença o el Festival Bachcelona, i també en esglésies emblemàtiques de la ciutat de Barcelona, com són Santa Maria del Pi, Santa Anna i l’església dels Sants Just i Pastor.

D’altra banda, el proper 27 de desembre es presenta la cantata BWV 151: Süßer Trost, mein Jesus kömmt, la darrera d’aquest any, interpretada pels joves solistes de la Beca Bach, que són Laia Frigolé, Eulàlia Fantova, Pablo Larraz i Francesc Ortega; serà a les 19.30 h a l’església Evangèlica del carrer del Brusi, 94, de Barcelona, amb entrada lliure.

Els vuit programes de 2015 inclouen les cantates: BWV 72: Alles nur nach Gottes Willen i BWV 118: O Jesu Christ, mein’s Lebens Licht (24 i 25 de gener, església de Santa Maria del Pi, cantata participativa); BWV 42: Am Abend aber desselbigen Sabbatas i BWV 84: Ich bin vergnügt mit meinem Glücke (10 i 11 d’abril, església dels Sants Just i Pastor, Beca Bach); BWV 39: Brich dem Hungrigen dein Brot (6 i 7 de juny, Festival Bach de Tolosa de Llenguadoc, cantata participativa); BWV 45: Es ist dir gesagt, Mensch, was gut ist (25 i 26 de juliol, església de Santa Maria del Pi, cantata participativa i Beca Bach, Festival Bachcelona); BWV 5: Wo soll ich fliehen hin (10 i 11 d’octubre, Acadèmia Bach d’Ais de Provença, Beca Bach), i BWV 131: Aus der Tiefen rufe ich, Herr, zu dir (14 i 15 de novembre, església de Santa Anna, cantata participativa).

La convocatòria participativa –inèdita a Catalunya– és oberta a persones amb experiència coral i formació musical, d’acord amb unes característiques pròpies (el treball intensiu i la dificultat de les obres proposades). El projecte integra un conjunt de músics i cantants professionals que fan possible oferir aquesta iniciativa en format participatiu. L’estructura principal inclou el Cor BZM i la BZM Ensemble, que assumeix l’acompanyament instrumental de totes les cantates amb instruments barrocs i criteris històrics.

Tota la informació sobre el projecte i la manera de com participar-hi es pot trobar a la pàgina web: www.bachzummitsingen.com.

El projecte Bach Zum Mitsingen (BZM) és una iniciativa que Daniel Tarrida i Pau Jorquera van endegar l’any 2011 i en el qual han participat, a hores d’ara, més de 900 persones, tot gaudint de l’experiència de cantar Bach en format participatiu. Per fer-ho possible, des del 2011 s’ha rebut la col·laboració de més de 300 músics i solistes professionals.

Descarregar PDF

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Fernando Caminals, membre fundador de @CamerataXXI, signa l'obituari de Xavier Blanc, desaparegut el passat 9 d'octubre. Llegeix-lo al web! (Foto: @JosepMolina11) http://www.revistamusical.cat/en-la-mort-de-xavier-blanc/

Aquest dijous 21 veurà la llum al @palaumusicacat un nou projecte de l'Associació @JoanManen amb l'objectiu de reivindicar intèrprets catalans del passat. Més informació, al nostre web! http://www.revistamusical.cat/lassociacio-joan-manen-presenta-el-projecte-interprets-catalans-historics/

"Batega, canta, viu!" és el lema de la nova etapa de @orfeogracienc, que es va presentar aquest cap de setmana. Més informació, al nostre web! (Foto: Antoni Garcia) http://www.revistamusical.cat/lorfeo-gracienc-enceta-una-nova-etapa-artistica-i-de-gestio-amb-el-lema-batega-canta-viu/

Mor als 74 anys la soprano eslovaca Edita Gruberova. Va ser una de les veus més estimades al @Liceu_cat i va anunciar l’any passat la retirada definitiva dels escenaris.

Segueix-nos a Twitter