Subscriu-te

Riccardo Chailly i l’Orquestra Filharmònica de La Scala inauguren la temporada 2022-23 del Palau de la Música Catalana

El proper dilluns 3 d’octubre (Sala de Concerts, 20 h), Riccardo Chailly i l’Orquestra Filharmònica de La Scala de Milà, formació de la qual n’és director titular, protagonitzaran el concert inaugural de la temporada 2022-23 del Palau de la Música Catalana i del cicle Palau 100.

L’esperat retorn al Palau d’una de les batutes més prestigioses del panorama internacional, al capdavant de l’orquestra del teatre d’òpera més famós del món, fan d’aquest concert una cita musical plena d’optimisme amb les Primeres Simfonies de Beethoven i de Mahler, dos noms imprescindibles de la història d’aquest gènere i dues de les obres que obren dos grans cicles simfònics de la música. Aquest concert tanca la gira de la formació milanesa per l’Estat espanyol que també actuarà a Alacant (ADDA, 1 d’octubre) i a Madrid (Auditorio Nacional, 2 d’octubre).

Estrenada al Teatre Imperial de la Cort de Viena el 2 d’abril de 1800, “Beethoven va compondre la seva Primera Simfonia relativament tard. En el moment de l’estrena ja té vint-i-nou anys, una edat en què Haydn i Mozart ja n’havien escrit un bon grapat (Haydn, una vintena, i Mozart, més de trenta)”, segons el què explica el divulgador musical Pere-Andreu Jariod al programa de mà del concert. “La crítica de l’estrena parlava d’una simfonia «plena d’art, novetat i riquesa d’idees»”. Per la seva banda, Mahler va compondre la Primera Simfonia, “Tità”, “en l’etapa en què començava a fer-se un nom com a director d’orquestra, en un moment en què ja havia aconseguit treballar en importants ciutats europees, com ara Leipzig, Praga o Budapest”. L’estrena va ser a Budapest el 1889, “on Mahler treballava com a director musical”. L’obra “descol·loca els espectadors i els crítics, que veuen en aquella Simfonia una música molt diferent d’allò que estan acostumats, en una època en què els referents són Brahms o Beethoven. Mahler inclou sons d’ocells, tonades i ritmes populars. El públic necessitarà temps per acostumar-s’hi, però tanmateix el compositor voldrà revisar l’obra en diverses ocasions. Finalment, aquell poema simfònic acabarà sent una simfonia”, explica Jariod. “És una música que ens porta a passejar per la naturalesa, en un retorn al passat, a un temps feliç”.

Una hora abans de l’inici del concert (19 h, Petit Palau, entrada lliure) tindrà lloc la sessió divulgativa “Parlem de…” entorn el concert a càrrec de Pere-Andreu Jariod.

Imatge destacada: Riccardo Chailly. ©Gert Mothes-Decca

Descarregar PDF

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Molt contents 🤩 del 3r Premi del Concurs Internacional de Música Rising Stars de Berlin!!! @UniMozarteumSbg #musicacambra #trio 📸@sergipanizo

Catorze concerts integren la programació de Nadal del @palaumusicacat, que tindrà lloc entre l'11 de desembre i el 8 de gener. Més informació, al nostre web! http://www.revistamusical.cat/els-amics-de-les-arts-seran-els-convidats-especials-del-concert-de-sant-esteve-2022/

El músic, investigador i divulgador @Pepe_Reche guanya el II Premi @JMCatalunya - @FictaEdicions d'assaig musical català. L'obra premiada proposa la revisió crítica de la recepció a Barcelona de la música contemporània a l’època de l’Orquestra Pau Casals.

El compositor argentí Demian Rudel Rey és el guanyador del Premi Internacional Frederic Mompou per l'obra 'Uenia'. El jurat també atorga una menció honorífica a l’obra 'Joan Mitchell, 1992' del compositor sud-coreà June Young Kim. @FundacioMompou

Segueix-nos a Twitter