Subscriu-te

Torna el Concurs Tenor Viñas amb el nombre de concursants catalans més alt dels últims anys

Malgrat els entrebancs generats per la pandèmia, l’esforç dels principals teatres d’òpera del món i dels organitzadors manté viu el Concurs Internacional de Cant Tenor Viñas, que arriba –fidel a la seva cita– a la recta final a Barcelona i al Gran Teatre del Liceu del 16 al 24 de gener.

La 58a edició del certamen repartirà fins a 155.000 euros en premis entre els guanyadors dels 447 cantants de 55 països que es van inscriure a les proves prèvies. Tot i la forta presència de participants internacionals –amb Corea del Sud un any més en primer lloc–, enguany és especialment significativa la participació de candidats espanyols, amb un total de 42 concursants, 13 catalans, un nombre molt superior al d’edicions anteriors.

El Conservatori Superior de Música del Liceu acollirà la segona prova els dies 17 i 18 de gener, i la semifinal el 19 i 20. El 22 de gener tindrà lloc la final al Gran Teatre del Liceu i el 24 el concert dels guanyadors, també al mateix escenari.

Entre les mesures preventives per garantir la seguretat, més enllà de les normatives que han anat aprovant les autoritats sanitàries, la primera fase del Concurs es va fer mitjançant proves en línia als teatres participants, que han estat el National Centre for the Performing Arts of China de Pequín, la Deutsche Oper de Berlín, el Teatro alla Scala de Milà, The Metropolitan Opera House de Nova York, LA Opera de Los Angeles, l’Opéra National de París, la Royal Opera House Covent Garden de Londres, el Teatre Bolxoi de Moscou i el Teatro Real de Madrid.

A la segona fase, presencial, s’han extremat les precaucions amb proves PCR per als cantants que viatgen des d’un altre país, l’allotjament és en habitacions individuals i la celebració de les proves tindran lloc al Conservatori Superior de Música del Liceu a porta tancada. A més, el concert final, el concert dels guanyadors i algunes de les activitats paral·leles es transmetran per streaming. D’altra banda, en previsió que alguns concursants no poguessin viatjar fins a Barcelona, l’organització ja va augmentar el nombre de seleccionats per a la segona fase.

Pel que fa als membres del jurat, els directors artístics dels principals teatres del món han mantingut la presència a la fase final del certamen. Només en el cas dels procedents dels Estats Units, l’organització ha hagut de substituir-los.

Entre les activitats paral·leles, més enllà del pregó inaugural del dissabte 16, a càrrec del periodista i escriptor Sergio Vila-Sanjuán, destaca una taula rodona entre responsables dels principals teatres d’òpera del món per analitzar la situació del sector.

Fundat l’any 1963 per Jacint Vilardell en memòria del cèlebre tenor català Francesc Viñas, el Concurs ha assolit un gran prestigi internacional i ha esdevingut una de les competicions més importants d’òpera a nivell mundial. El Concurs ha donat a conèixer grans veus de l’òpera, com ara les de Vicenç Sardinero, Elena Obraztsova, Dalmau González, Enedina Lloris, Sumi Jo, Aquiles Machado, Olga Borodina, Violeta Urmana, Tamara Wilson, Olga Kulchynska i Javier Camarena, entre moltes d’altres.

Imatge destacada: el baríton Carles Pachón, Victor Garcia de Gomar, Miquel Lerín i la soprano Serena Sáenz, a la roda de premsa de presentació del concurs. (c) Toni Bofill.

Descarregar PDF

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Avui us presentem el compositor i pedagog de piano vendrellenc Benvingut Socias Mercadé (1877-1952) de la mà del llibre-disc publicat per l'Arxiu Comarcal del Baix Penedès. Llegeix la crítica d'@AlbertFFlamari1 al web! http://www.revistamusical.cat/critica/descobrint-el-music-vendrellenc-benvingut-socias-mercade/

"Cada projecte que em proposen és un vehicle per arribar a nous llocs. [...] Aprofito qualsevol oportunitat per a incorporar coses noves", diu @RaquelGTomas al 'Perfil de músic' de @miquel_gene. Llegeix-lo al web! (Foto: Lluc Queralt - @Liceu_cat) http://www.revistamusical.cat/raquel-garcia-tomas/

El Primavera @LIFEVictoriaBcn va acabar amb l'homenatge a Carner de @DavidAlegret, "un intèrpret que va seduir amb intel·ligents inflexions de color", diu @AlbertFFlamari1 en la crítica. Llegeix-la al web! http://www.revistamusical.cat/critica/carner-i-un-estol-de-compositors-catalans/

La Associació @LiricAND va presentar la sarsuela 'Cecilia Valdés' de Gustavo Roig. "La capacitat de sumar esforços i l’empatia en l’equip base hi són. És obvi que la companyia avança amb pas ferm", diu @AlbertFFlamari1 a la crítica. Llegeix-la al web! http://www.revistamusical.cat/critica/de-cuba-als-pirineus/

Segueix-nos a Twitter