El programa conté una selecció d’àries barroques exquisides i peces instrumentals que ressalten la bellesa i profunditat emocional d’aquest període a través de les composicions de tres grans compositors.
Obriran el programa obres del repertori d’Antonio Vivaldi, de qui s’interpretaran tres peces: la “Simfonia” de l’òpera pasticcio Dorilla in Tempe, una reelaboració de “La primavera” de les populars Quatre estacions. La seguirà l’ària “Sposa son disprezzata”, una de les més conegudes de Bajazet, que Vivaldi pren de l’òpera Merope de Giacomelli. I finalment l’ària de bravura “Alma oppressa” de La fida ninfa, una òpera molt exigent en la tècnica vocal i d’alta intensitat dramàtica.
El programa seguirà amb obres del Barroc francès mitjançant el compositor Jean-Philippe Rameau. Vespres d’Arnadí n’interpretarà fragments de la suite de danses de l’òpera ballet Les indes galantes, estructurada en un pròleg i quatre entrades (drames breus independents). A continuació serà el torn de Serena Sáenz amb l’ària “Rossignols amoureux”, de la primera òpera del compositor, Hippolyte et Aricie. I amb l’ària “Aux langueurs d’Apollon”, de l’òpera Platée, una peça de bravura plena de comicitat i histrionisme.
El concert clourà amb Georg Friedrich Händel: l’ària “Tu del ciel ministro eletto”, d’Il trionfo del Tempo e del Disinganno, un dels seus grans èxits, compost amb només vint-i-dos anys. Tot seguit el Concerto grosso en Sol major, HWV 319 per donar pas a dues àries de Giulio Cesare, “Piangerò la sorte mia”, un dels moments més àlgids de l’obra, i “Da tempeste il legno infranto”.