Subscriu-te
,

El Palau de la Música ofereix cinc dies de grans concerts, amb el Quartet Casals, una òpera de Monteverdi, Jordi Savall, el Monteverdi Choir i el debut d’Andrè Schuen

En el marc del Barcelona Obertura Spring Festival, que busca situar la capital catalana com a destinació musical internacional, el Palau de la Música concentra aquests dies cinc de les grans propostes de la seva temporada.

Avui dijous, 14 de març (Sala de Concerts, 20 h) hi actua el prestigiós Quartet Casals, que interpretarà L’art de la fuga de Johann Sebastian Bach, Reflections on the theme B-A-C-H de Sofia Gubaidulina i el Quartet de corda núm. 9, en Do major, op. 59 núm. 3, “Razumowsky”, un dels que Ludwig van Beethoven va compondre per a l’ambaixador rus a Viena, el comte Andrei Razumovsky. El concert del Quartet Casals, format per Vera Martínez Mehner i Abel Tomàs (violins), Jonathan Brown (viola) i Arnau Tomàs (violoncel), s’inscriu en el cicle Palau Cambra.

De música de cambra al cicle Palau Òpera, la cita següent serà dissabte, 16 de març (Sala de Concerts, 19 h), en què s’oferirà l’última òpera de Claudio Monteverdi, L’incoronazione di Poppea, amb The English Concert, una de les orquestres europees més prestigioses en l’àmbit de la interpretació amb criteris històrics, dirigida per Harry Bicket, internacionalment reconegut per la seva interpretació del repertori barroc i clàssic. Els acompanyarà el Cor de Cambra del Palau de la Música, amb la soprano Jeanine De Bique encapçalant l’elenc de solistes. Es tracta del segon títol d’aquesta temporada del cicle Palau Òpera.

L’endemà diumenge, 17 de març (Sala de Concerts, 17 h), Jordi Savall, referent indiscutible en la interpretació i difusió de la música antiga, s’estrenarà en la direcció de la Passió segons sant Joan de Johann Sebastian Bach acompanyat per les seves formacions La Capella Reial de Catalunya i Le Concerts des Nations, especialitzades en la interpretació històricament informada de músiques del Renaixement, Barroc i Romanticisme. Una estrena en un any assenyalat, ja que es compleixen tres-cents anys de l’estrena de l’obra.

Els dos dies següents el Palau acollirà dos concerts del cicle Palau 100, que ofereix les millors orquestres, intèrprets i directors del panorama internacional. El 18 de març (Sala de Concerts, 20 h), actuaran dues de les formacions més admirades i valorades en l’àmbit internacional per la seva excel·lència i interpretació històricament informada. Es tracta del Monteverdi Choir i els English Baroque Soloists, formacions fundades per John Eliot Gardiner. En aquesta ocasió seran dirigides per Peter Whelan interpretant Israel a Egipte, l’oratori bíblic de Georg Friedrich Händel. L’obra, que té el cor com a màxim protagonista, està basada en textos de l’Èxode i el Llibre dels Salms de la Bíblia.

Finalment, l’endemà, 19 de març (Sala de Concerts, 20 h), el Palau acollirà un dels referents de la nova generació de liederistes, l’italià Andrè Schuen. El baríton debutarà a la sala modernista amb un programa que té com a centre els lieder orquestrats Des Knaben Wunderhorn (El corn màgic de la joventut) de Gustav Mahler, en una reducció instrumental de Klaus Simon, i també s’hi interpretarà l’Idil·li de Siegfried de Richard Wagner. Aquest concert compta amb la col·laboració de l’Ensemble de l’Orquestra de la Comunitat Valenciana, dirigida per Anna Sułkowska-Migoń.

Aquests cinc concerts s’integren al Barcelona Obertura Spring Festival, una iniciativa en què el Palau de la Música participa per cinquè any consecutiu, i dins del qual va oferir la setmana passada dos concerts més: el dia 5 de març amb la soprano Erika Baikoff i el pianista Soohong Park, amb repertori de Schubert, Wolf, Zemlinsky, Schönberg i Korngold, i el dia 6 de març amb la pianista Anna Vinnitskaya, amb un programa amb obres de Franck, Skriabin, Widmann i Schumann.

Imatge destacada: © Toni Bofill.

Descarregar PDF

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Twitter feed is not available at the moment.
Segueix-nos a Twitter