“En la cançó és on em sento més còmoda”
Nascuda a Múnic el 1994, la soprano Anna-Lena Elbert es va formar a la Universitat de la seva ciutat abans d’endegar una carrera internacional atapeïda gràcies al seu ampli repertori. Ha actuat amb les simfòniques de Múnic i Porto, la de la Konzerthaus de Berlín, la Hofkapelle de Stuttgart, els Solistes Barrocs de Berlín o l’Orquestra del Festival de Budapest. Premiada en concursos de lied, com el Richard Strauss o Helmut Deutsch, debuta a Catalunya amb un concert de la Schubertíada dedicada al leitmotiv “Viena 1900” al Teatre de Sarrià.
ALBERT TORRENS: Com ha sorgit l’oportunitat del seu debut a Barcelona?
ANNA-LENA ELBERT: Vaig actuar a la Schubertíada a Vilajuïga l’any 2021 i, des de llavors, he estat en contacte amb el director del festival, Víctor Medem. Juntament amb la pianista Anna Gebhardt li vam enviar un programa que li va interessar, perquè encaixa amb la seva temàtica “Viena 1900”, i així va sorgir l’oportunitat.
AT: Quin programa interpreta i per què va escollir aquest repertori?
ALE: La meva pianista, Anna Gebhardt, i jo vam descobrir la vida i obra de Mathilde Kralick, una companya d’estudis de Gustav Mahler al conservatori. Més tard, com moltes altres dones, quan es va casar, va deixar l’activitat com a compositora. Però va mantenir-se propera a la música i organitzava un saló musical on moltes personalitats importants del moment a Viena assistien a concerts privats. Schreker, Mahler, Zemlinsky, Berg… i Schönberg; tot plegat ens va semblar molt interessant.
AT: ¿Coneixia totes aquestes peces amb anterioritat o n’ha après alguna de nova per encaixar amb la temàtica del festival?
ALE: Vam descobrir les obres de Kralik fa molt poc. M’encanta tota la música d’aquest moment, ja havia cantat moltes peces de Zemlinsky i Korngold abans.
AT: Com definiria la seva veu i les seves possibilitats?
ALE: Soc una soprano lírica i m’agrada ser versàtil, ja que faig molt de Barroc, especialment oratoris de Händel i Cantates i Passions de Bach, però també música contemporània i especialment cançó, on em sento més còmoda.
AT: ¿Li interessa la música contemporània? ¿Ha tingut l’oportunitat d’estrenar obres noves?
ALE: He fet molta òpera contemporània, vaig estrenar una òpera infantil de Gordon Kampe a l’Òpera de Múnic i també a Salzburg. També vaig fer Misteris del macabre de Ligeti amb Iván Fischer a Berlín.
AT: Quins projectes de futur està preparant?
ALE: Treballo molt amb l’Orquestra del Festival de Budapest i Iván Fischer i s’acosten grans oportunitats. També tinc projectes al març amb la Filharmònica de Múnic i a la Konzerthaus de Viena.
*Aquest contingut ha estat elaborat en col·laboració amb el Teatre de Sarrià.