Subscriu-te

L’OBC actua aquesta setmana a Hamburg i Estocolm coincidint amb el seu 80è aniversari

D’acord amb la política de visibilització i posicionament internacional de l’OBC, que els últims anys ha dut la formació a sales tan icòniques com el Musikverein i la Konzerthaus de Viena, el Concertgebouw d’Amsterdam, el Royal Albert Hall de Londres, el Carnegie Hall de Nova York o el Suntory Hall de Tòquio, l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya actua aquesta setmana a l’Elbphilharmonie d’Hamburg (dijous 4) i la Konserthuset d’Estocolm (dissabte 6).

Capitanejada pel mestre Ludovic Morlot, l’orquestra interpretarà un programa que ja va presentar a Barcelona el passat mes de març, en el marc de les celebracions del 25è aniversari de L’Auditori. El repertori inclou Las constelaciones que más brillan, obra encàrrec de L’Auditori a la compositora catalana Raquel García-Tomás, tres obres de Maurice Ravel -el ballet Daphnis et Chloé. Suite n. 2, l’exòtica Shéhérazade per a orquestra i veu –a càrrec de la mezzosoprano Fleur Barron- i l’extraordinària Pavane pour une infante défunte i les Cinco canciones negras de Xavier Montsalvatge -novament, amb Fleur Barron com a solista-.

Tots dos recintes que visitarà l’OBC són considerats icònics en el circuit d’auditoris i sales de concerts: l’Elbphilharmonie d’Hamburg és una de les sales més grans i acústicament avançades de tot el món, i la Konserthuset d’Estocolm és la sala històrica més rellevant de tota Escandinàvia, així com el recinte escollit per entregar els Premis Nobel. Conjuntament amb L’Auditori, aquestes dues sales formen part de la xarxa European Concert Hall Organisation (ECHO), l’organització que aglutina els auditoris i sales de concert europees més importants, per tal d’enfortir sinergies, crear projectes conjunts i propiciar l’intercanvi constant d’idees i metodologies. 

La gira coincideix en el temps amb el vuitantè aniversari de l’OBC, que va oferir el primer concert el 31 de març de 1944 al Palau de la Música, amb el nom d’Orquestra Municipal de Barcelona i sota la batuta del mestre Eduard Toldrà. La formació naixia, i continua essent, un instrument compromès amb el gran repertori simfònic, el patrimoni musical català i la nova creació, alhora que un altaveu de la modernitat musical al sud d’Europa amb un fort compromís social i fortament arrelat a la ciutat.

Imatge destacada: (c) May Zircus.

Descarregar PDF

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Twitter feed is not available at the moment.
Segueix-nos a Twitter